13 دی 1393
شماره خبر: 134766

تشدید نظارت ها بر بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

تشدید نظارت ها بر بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی استان البرز


اداره کل اجتماعی فرهنگی استانداری البرز در راستای اجرای دستور استاندار البرز مبنی بر ضرورت نظارت های ویژه بر بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی در حرکتی ابتکاری، اقدام به تشکیل تیم تخصصی بازرسی بیمارستانی با حضور ..
کارشناسان خبره بازرسی دانشگاه علوم پزشکی،از معاونت های دارو،درمان و بهداشت برای بازرسی از مراکز بهداشتی درمانی خصوصی و دولتی نموده است. با توجه به ضرورت نظارت های ویژه بر بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی در استان و تأکید ویژه استاندار البرز بر اجرای این مهم، تیمی اجرایی در قالب ستاد صیانت از حقوق شهروندی در استان تشکیل شده است تا نحوه ارائه خدمات به مردم در بیمارستانها رصد و بررسی شود. تشکیل این تیم تلنگری است بر سیستم مدیریت عملکرد و ارزیابی سیاست های اتخاذ شده ورسیدگی به شکایات مردمی. همچنین بارقه امید خواهد بود برای شهروندان عزیز که سیستم سلامت و بهداشت استان و کشور در حال کنترل و مدیریت حاکمیتی بوده و زیر ذره بین دولت است. مدیریت تیم با رئیس گروه بازرسی ستاد صیانت ازحقوق شهروندی و حریم امنیت عمومی استان، در راستای شعار دولت تدبیر و امید است. از شاخص های مهم این طرح تشکیل پرونده مشترک مراکز درمانی در استانداری و دانشگاه علوم پزشکی است. در طول سال هر بیمارستان در طول مراحل مختلفی مورد بازرسی قرار میگیرد. در هر بازدید مشکلات ضمن احصاء مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد.کلیه مسائل در پرونده مذکور به صورت مصور ثبت شده و این پرونده ها به بهترین منبع برای اتخاذ تصمیمات مهم مدیریتی مسوولین تبدیل می شود. تا کنون فرایند کامل بازدید 5 بیمارستان از 15بیمارستان استان و سازمان انتقال خون استان، انجام یافته است. نگاه تیز بین این تیم صرفا بهداشتی و یا صرفا حاکمیتی نیست. بلکه ترکیبی از دو نوع نگاه تخصصی بر پایه تامین رضایت شهروندان و حقوق شهروندی است.
ناگفته نماند نگرش تیم قهری و سلبی نبوده و بیشترین هدف حمایت،هدایت و نظارت است؛ چرا که استراتژی این تیم بازرسی، براساس خواستگاه مردمی وبر پایه شاخص های حقوق شهروندی بنا شده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود