18 اردیبهشت 1393
شماره خبر: 121539

عملکرد 33 دستگاه اجرایی در حوزه صیانت از حقوق شهروندی بررسی می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

عملکرد 33 دستگاه اجرایی در حوزه صیانت از حقوق شهروندی بررسی می شود


مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز با تاکید برضرورت اجرای دقیق طرح صیانت از حقوق شهروندی از سوی دستگاههای اجرایی گفت : در راستای تحقق صحیح و دقیق طرح صیانت از حقوق شهروندی،عملکرد 33 دستگاه اجرایی استان با موضوع خدمات دهی به آحاد جامعه رصد می شود.
ˈحمیدرضا عسگری مورودیˈ در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز این طرح از روز گذشته افزود: نظارت بر عملکرد این دستگاهها از سوی ستاد نظارت بر صیانت حقوق شهروندی که از سه تیم سه نفره در اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تشکیل شده است به مدت 20 روز ادامه خواهد داشت. وی با تاکید بر اینکه این ستاد براساس دستور العمل 11 گانه ستاد عفاف و حجاب و تاکیدات مقام معظم رهبری فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: این ستاد عملکرد دستگاههای اجرایی مورد نظر را که مهمترین ماموریتشان خدمات دهی به آحاد جامعه است را مورد بازدید و ارزیابی قرار می دهند. عسگری گفت: پس از بازرسی های انجام شده، نتیجه روند فعالیت هر دستگاه در حوزه عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی به وزارت متبوعش ارسال می شود. وی از رسانه های استان البرز دعوت کرد تا برای بازدید از روند اجرای این طرح و همچنین آشنایی با نحوه فعالیت دستگاههای اجرایی ، تیم های عملیاتی ستاد نظارت بر صیانت عملکرد دستگاههای اجرایی استان را همراهی کنند.
توسعه کمی و کیفی سمن ها
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز از دیگر طرح های اجرایی در سال 93 را توسعه کمی و کیفی سمن ها و سازمان های مردم نهاد عنوان کرد و گفت توسعه کمی و کیفی سمن ها و سازمان های مردم نهاد منطبق با شعار دولت تدبیر و امید در بحث واگذاری حوزه های فرهنگی و اجتماعی به مردم مورد نظر است تا مردم بصورت عملیاتی از طریق سمن ها به کار گرفته شوند. عسگری با اشاره به برگزاری همایش سراسری سازمان های مردم نهاد تا سه ماه آینده در استان البرز افزود: هم اکنون در البرز 266 سمن فعال در بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی، تخصصی و موسسات خیریه فعالیت می کنند اما این تعداد با متناسب استان البرز نیست. وی یادآورشد: برگزاری این همایش راهکاری برای توسعه فعالیت کمی و کیفی این سازمان ها در استان است.
ضرورت پرداختن به مشکلات سکونت گاههای غیررسمی در مناطق ویژه اجتماعی
مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز در ادامه از مشکلات اساسی استان البرز و بویژه کلانشهر کرج را وجود سکونت گاههای غیررسمی در مناطق ویژه اجتماعی عنوان کرد و گفت: این سکونت گاهها که در مناطقی همچون خط چهار حصا، فردیس، اسلام آباد، مهدی آباد، خرمدشت، سهرابیه دایر شده اند دارای مشکلاتی همچون فقر فرهنگی و نبود امکانات هستند. این مسوول با اشاره به اینکه این مشکلات منجر به بالا رفتن هزینه ها در این مناطق شده است، افزود: مساله خروج زندان ها از استان البرز از دولت قبل مطرح بود زیرا 80 درصد زندانیان در زندان های کرج از شهروندان سایر استان ها هستند ولی متاسفانه هزینه های اجتماعی و فرهنگی آنها به استان البرز تحمیل شده است. وی بار دیگر از رسانه های جمعی خواست تا دستگاهها و مسئولان اجرایی استان را در حل این معضل بزرگ اجتماعی کمک کرده و بیشتر به مشکلات مربوط استقرار زندان های متعدد در استان بپردازند. عسگری مورودی اضافه کرد: این مساله در رسانه کمتر پرداخته شده است و رسانه ها بایستی مسئولان را به صحنه بکشند تا تدبیری اساسی برای رفع این معضل بیاندیشند. وی گفت: بخش زیادی از کودکان خیابانی و کار که یکی از معضلات خیابانهای کلانشهر کرج است، معمولا مربوط به این مناطق است.
مساجد استان البرز کارکردی تک محوری دارند
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز یکی دیگر از برنامه های کاری حوزه فعالیت خود را در سال 93 را فعال سازی مساجد دانست و افزود: مساجد ظرفیت ها بسیار خوبی دارند که می توانند تولیدات فرهنگی و اجتماعی مناسبی داشته باشند ولی متاسفانه عملکرد خوبی ندارند و فعالیت های تک محوری دارند. وی مساجد را تکیه گاهی برای آحاد جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: مساجد باید محلی برای ارتباط اهل علم باشند و بایستی از ظرفیت چهار دانشگاه مطرح در استان البرز که دارای سطح علمی بالا و اساتیدی مجرب هستند بهره برد. عسگری از دیگر طرحهای استانی را بازدید دوره ای از مراکز بهداشتی، درمانی و ورزشی برشمرد و گفت: در اجرای این طرح ابتکاری که از پنچ ماه پیش آغاز شده است از شاخصه های موردنظر جلوتر هستیم و در بازدیدی که از بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی مرکز استان انجام داده ایم، تا حد زیادی مشکلات موجود در این بخشها رفع شده است
خبرنگاران

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود