16 دی 1393
شماره خبر: 135006

کارمندان به سلامت جسمی خود توجه کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

کارمندان به سلامت جسمی خود توجه کنند


فرماندارنظرآباد سلامت جسمی و روحی کارکنان دستگاه های اجرایی را مهم و تاثیر گذار دانست و از مسوولان ادارات خواست بستر برای حفظ سلامتی آنان فراهم کنند.
حجت اله صادقی در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذا که در فرمانداری نظرآباد برگزا شد، افزود: به منظور بررسی وضعیت کارکنان اداری از نظر فشار خون، دیابت و کم خونی شدید باید طرح پایش سلامت آنان در دستور کار اجرایی کارشناسان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان قرار گیرد. وی اظهار کرد: برخورداری کارکنان از سلامت کامل نقش موثری در رشد کمی و کیفی فعالیت های کاری در سطوح مختلف اداری دارد که مهمترین آن رضایت مردم حتی ازنحوه برخورد و افزایش حوصله کارکنان در برابر مراجعه کنندگان دارد.
وی داشتن روحیه نشاط در زندگی خانوادگی و اجتماعی ٰ داشتن توان جسمی لازم برای انجام وظایف کاری و افزایش توجه کارکنان به سلامت خود و اطرافیان ٰ دقت در مصرف انواع خوراکیها و پیشگیری از بیماریهای رایج در زندگی ماشینی امروزه را از جمله پیامدهای مثبت اجرایی این طرح پایش سلامت در بین کارکنان ادارت شهرستان نظرآباد ذکر کرد.
صادقی در ادامه به کنترل و نظارت بیشتر مدیران و کارشناسان بر روند عرضه محصولات غذایی در صنوف شهرستان اشاره کرد و افزود: حفظ کیفیت محصولات و رعایت نکات بهداشتی در فرایند تولید ٰ نگهداری و توزیع از نکات مهم دیگری است که باید مورد توجه دست اندرکاران چرخه مرتبط با تغذیه مردم برای حفظ سلامتی قرار گیرد. وی بیان کرد : یکی از برنامه مهم دولت تدبیر و امید در بخش درمان و بهداشت توسعه خدمات درمانی به مردم و افزایش توجه مردم به بخش خود مراقبتی در حوزه سلامت است که در این شهرستان باید برای آشنا کردن مردم با امور بهداشتی و پیشگیری برنامه ریزی برنامه های آموزشی مناسبی برنامه ریزی شود. وی در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت اجرای طرح فاضلاب شهری در شهر نظرآباد که بیشترین جمعیت شهرستان در آن سکونت دارد پرداخت و یادآور شد: تلاش می کنیم با جذب مشارکت بخش خصوصی زمینه مناسب اجرای این طرح مهم را که در ارتقای بهداشت محیط منطقه ٰ افزایش ضریب سلامتی افراد و استفاده مناسب از پساب های خانگی پس ازمراحل تصفیه ای برای آبیاری فضای سبز و اراضی کشاورزی و کود بوجود آید. فرماندار نظرآباد گفت : ساماندهی صنوف مزاحم ٰ نخاله های ساختمانی از محورهای دیگری است که شهرداران باید به آن توجه کنند. مدیر شبکه بهداشت و درمان نظرآباد نیز در این نشست گفت : امروزه فشار خون بالا یکی از مشکلات بهداشتی در جهان محسوب می شود که از هر 10 نفر در دهه دوم و سوم زندگی یک نفر به این بیماری مبتلا می شوند. علی رنجبر پور افزود: فشارخون سبب افزایش خطر حملات قلبی، سکته و نارسایی کلیه می شود که اگر کنترل نشود منجر به نابینایی، نامنظمی ضربان قلب و نارسایی قلبی خواهد شد. وی، کاهش مصرف نمک، ثابت نگه داشتن وزن ایده ال، رعایت رژیم غذایی متعادل، فعالیت بدنی منظم و پرهیز از استعمال دخانیات را جمله راهکارهای مناسب در جلوگیری از خطر ابتلا به فشار خون در افراد مبتلا به این بیماری عنوان کرد. شهرستان نظرآباد با 160 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری استان البرز قرار دارد.

2819/

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود