22 دی 1393
شماره خبر: 135467

شهروندان برای جمع آوری سگ های ولگرد با شماره تلفن137 تماس بگیرند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

شهروندان برای جمع آوری سگ های ولگرد با شماره تلفن137 تماس بگیرند


معاون فنی و عمرانی فرمانداری ویژه کرج، گفت: طرح های کنترل جمعیت سگ های ولگرد در کلانشهر کرج اجرا می شود و شهروندان می توانند برای جمع آوری سگ های ولگرد توسط شهرداری، با شماره تلفن137 تماس بگیرند.
تله کو، در جلسه کارگروه کنترل جمعیت سگ های ولگرد با اشاره به اینکه مطابق قانون شهرداری ، جمع آوری سگ های ولگرد در حیطه وظایف شهرداری ها می باشد، گفت: به استناد بند 15 مادهه 55 قانون شهرداری، جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و جمع آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات مریض، مزاحم و ولگرد، از وظایف شهرداری می باشد. وی گفت: دستورالعمل کنترل جمعیت سگ های ولگرد، از پاییز سال 1387 با استان ها ابلاغ شده است و تشکیلات اجرایی آن در چهار سطح ملی، استانی ، شهرستانی و سطح اجرایی(شهرها) تعریف شده است. معاون فرماندار کرج، با اشاره به اینکه 832 نوع بیماری قابل انتقال مشترک بین انسان و حیوان شناسایی شده است، گفت: از این تعداد ، 50 نوع بیماری مشترک بین انسان و سگ شناسایی شده که خطرناک ترین آنها بیماری «هاری» و دیگر بیماری های احشایی نظیر سالک، کیست، گال، انواع قارچ ها و بیماری های انگلی نیز در زمره این بیماری ها هستند. وی با اشاره به ضرورت احساس مسئولیت شهروندان نسبت به اطلاع رسانی به شهرداری ،برای جمع آوری سگ های ولگرد، افزود: اگر شهروندان نسبت به بیماری های قابل انتقال از سگ ها آگاهی بیشتری داشته باشند، مسلماً در اطلاع رسانی به شهرداری برای جمع آوری سگ ها، با حساسیت و مسئولیت بیشتری عمل می کنند. وی خاطرنشان ساخت: یکی از اهداف این طرح، ارتقاء سطح آگاهی های عمومی درخصوص رعایت اصول بهداشتی در مواجهه با حیوانات مزاحم به خصوص سگ های ولگرد است و در این خصوص شهرداری ها موظفند نسبت به اطلاع رسانی عمومی اقدام نمایند. محمدصادق تله کو، در ادامه ضمن تشکر از اقداماتی که شهرداری ها برای زنده گیری سگ ها و نگهداری آنها در یک مرکز خارج از شهر، انجام می دهند، گفت: به تازگی بازدیدی از مرکز نگهداری سگ های ولگرد داشتیم و از نزدیک شاهد اقدامات این مرکز بودیم.وی گفت: پس از جمع آوری و انتقال سگ ها به مرکز، غربالگری و معاینه دامپزشکی بر روی آنها صورت می گیرد. در صورت تایید سلامت سگ ها، واکسیناسیون لازم بر روی آنها انجام شده و به عنوان سگ نگهبان به مراکز متقاضی تحویل داده می شوند و در صورتی که سگ با بیماری قابل انتقال و غیر قابل درمان مواجه باشد، به شیوه مرگ با ترحم معدوم و دفن بهداشتی لاشه ها صرت می گیرد. تله کو گفت: کارگروه کنترل جمعیت سگ های ولگرد شهرستان کرج،گفت: چهار روش برای زنده گیری سگ ها وجود دارد که در حال حاضر از سه روش استفاده از دستگاه و تور مهار و قفس زنده گیری در کلانشهر کرج استفاده می شود. اما پی گیری هایی را برای استفاده از روش چهارم که استفاده از سلاح بیهوشی می باشد انجام داده ایم تا در مناطق صعب العبور از این شیوه استفاده شود. وی در پایان از اعضای کارگروه خواست تا با توجه به ارتباط مستقیم موضوع جمع آوری سگ های ولگرد با سلامت شهروندان، با جدیت موضوع را پی گیری نمایند.

ميهمان
پاسخ 11/01/1398 - 21:11 نرگس

با سلام 

من ساکن فاز 4 مهرشهر هستم حدود یکسال است میبینم در خیابان های 500 بخصوص در پارک رجایی 508 فاز 4 و نزدیک امام زاده طاهر همیشه حدود 10_15 سگ ولگرد هستن که علاوه بر بیماری باعث ترس و وحشت ساکنان بخصوص دانش اموزان و خانم ها می شوند و برای غذا دنبال شهر وندان تا مسیری می ایند چرا شهرداری اصلا رسیدگی نمی کند و فکری به حال این حیوانات نمی کند؟

واقعا این موضوع شده معظل 

ميهمان
پاسخ 11/01/1398 - 21:19 نرگس

با سلام 

من ساکن فاز 4 مهرشهر هستم حدود یکسال است میبینم در خیابان های 500 بخصوص در پارک رجایی 508 فاز 4 و نزدیک امام زاده طاهر همیشه حدود 10_15 سگ ولگرد هستن که علاوه بر بیماری باعث ترس و وحشت ساکنان بخصوص دانش اموزان و خانم ها می شوند و برای غذا دنبال شهر وندان تا مسیری می ایند چرا شهرداری اصلا رسیدگی نمی کند و فکری به حال این حیوانات نمی کند؟

واقعا این موضوع شده معظل 

ميهمان
پاسخ 24/01/1398 - 03:27 فریده عابدینی

من شهروند مهرشهر کرج هستم ما از دست این سگهای ولگرد اسایش نداریم از ابتدای باغ سیب تا فاز 1و 2و 3و4 همش سگ دونی شده خواهشا رسیدگی فرمایید

ميهمان
پاسخ 6/11/1398 - 21:12 شاهین
  • متاسفانه فقط شهرداری شعار جمع آوری سگها رو میده و ماشینهای جمع آوری فقط دور میزنند ، و اقدام به جمع آوری نمیکنند و حتی حضوری هم که با این اکیپ صحبت کردم ، گفتن اعضای حمایت از حیوانات نمیگذارند ما اقدام به جمع آوری کنیم . سوال من از شما این است که بخاطر چند نفر که ادعای حمایت از حیوانات رو دارند باید فقط ظاهر سازی کرد؟؟؟؟؟ گر چه حامیان اصلی حیوانات وقتی با این طرح آشنا باشند چنین اقدامی نمیکنند.
  • ضمن اینکه هر ارگان و نهاد و سازمانی وقتی کاری رو اصولی و قانونی انجام دهد ، و با موانع انسانی برخورد کند میتواند از مامورین انتظامی و دستگاه قضایی کمک بگیرد.
  • لطفا بجای شعار دادن اقدام کنید. 
ميهمان
پاسخ 9/12/1399 - 16:38 کیوان فرح بخش

بنده بارها در هنگام دوچرخه سواری مورد حمله سگهای ولگرد قرار گرفته ام.این سگها عموما گوشهایشان بریده شده و معلوم است مدتی به عنوان سگ نگهبان در کارگاه های ساختمانی در شهرکهای اقماری مورد استفاده و پس از پایان کار ساخت و ساز در خیابان رها شده اند.روز به روز به تعدادشان اضافه می شود.در شهرکهای صنعتی به مانند پرند و یا شهرک مسکونی پرند و پردیس و هشتگرد به تعداد فراوان وجود داشته و آزادانه جفتگیری کرده و تعدادشان زیاد می شود.در مملکت اسلامی ایران واقعا جای تاسف است که این سگهای بدون صاحب عقیم و یا معدوم نمی شوند.نیازی نیست که در سطح خیابان کشته شوند که موجب آزرده خاطر شدن مردم شود.کافی است در جایی دور از شهر جمع آوری و با روش بدون درد کشته شده و بصورت بهداشتی دفن گردند

ميهمان
پاسخ 26/12/1399 - 11:45 حسن محبی

من ساکن فردیس.خ قریشی نسترن غربی هستم 2سال است که 10تا سگ ولگرد هستن که علاوه بر بیماری باعث برهمزدن زباله ها میکنند وحشت و خانم ها می شوند ازصدای پارسشون تاصبح چندین بارباشهرداری تماس گرفتیم ولی متاسفانه ترتیب اثر ندادن وهرروز بیشتر میشه به تعدادشونو چرا شهرداری اصلا رسیدگی نمی کند و فکری به حال این حیوانات نمی کند؟

واقعا این موضوع شده معظل ساکنین

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود