27 دی 1393
شماره خبر: 135822

نماینده مجلس :لایحه خروج از رکود حرکت موثری در کشور است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

نماینده مجلس :لایحه خروج از رکود حرکت موثری در کشور است


نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پنج موضوع کلیدی در کشور و استان البرز از ارایه لایحه خروج از رکود توسط دولت به مجلس به عنوان یک حرکت اساسی نام برد.
'محمد جواد کولیوند' درشورای اداری استان البرز که با حضور وزیر کشور و استاندار البرز در کرج برگزار شد، گفت: بعد از چند ماه رفت و برگشت بین کمیسیون های تخصصی و اصلاح ، لایحه خروج از رکود دولت به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که حاوی برنامه های خوبی از سوی دولت و مجلس است. وی اظهار کرد: البته قبل از ورود این لایحه به استان البرز می طلبد مدیران دستگاه های اجرایی از وقت خود استفاده کرده و حداقل یک بار آن را مطالعه کنند! کولیوند بیان کرد: استان البرز بایستی آمادگی لازم برای ورود این لایحه به استان را داشته باشد و در این فضای حساس کشور با استفاده از ابزار نیروی انسانی در تلاش برای اجرایی کردن مناسب آن باشند. وی گفت: به طور قطع این لایحه در همه بخش ها از جمله صنعت می تواند گره گشا باشد و امیدوارم مسوولان استانی فرصت را از دست ندهند و آن را مطالعه کنند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فضای خاص کشور، اظهار کرد: همه دستگاه ها به جای دریافت بودجه از دولت بایستی به فکر افزایش درآمدهای خود از منابع دیگرباشند و در این بین شهرداری ها و شوراها می توانند موثر عمل کنند. نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: بایستی به سمتی برویم که مردم به راحتی از دستگاه ها خدمات بگیرند و این می طلبد قوانین آسانی وضع کنیم. کولیوند به برداشته شدن تعطیلی پنجشنبه های استان البر زنیز اشاره کرد و گفت: اعتقاد دارم هزینه باز بودن ادارات در پنجشنبه ها با وجود خدماتی که ارایه می شود از تعطیلی آن بیشتر است و این روند توجیه اقتصادی برای استان ندارد. وی اظهار کرد: استانداری با توجه به رای دیوان عدالت اداری حکم تعطیل بودن پنجشنبه را لغو کرد و این در حالی است که کشور در شرایط خاصی به لحاظ اقتصادی قرار دارد. کولیوند بیان کرد: می شود با روش های خاص این مشکل را برطرف کرد و اعتقاد دارم در شرایط فعلی سود تعطیل بودن پنجشنبه ها بیشتر زیان آن برای استان است. نماینده مردم کرج ، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات شهرستان فردیس نیز، گفت: بیش از یک سال از شهرستان شدن فردیس سپری می شود اما نبود زیر ساخت های مناسب بسیاری از دستگاه های این استان را با مشکل مواجه کرده است. وی اظهارکرد: در دولت قبل ایجاد 26 شهرستان جدید از جمله فردیس در کشور به تصویب رسید که به علت آماده نبودن زیر ساخت ها ، اکنون مشکلاتی برای این شهرستان ایجاد شده است.
کولیوند در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به توانمندی البرز برای به دست گرفتن اختیارات تمام فعالیت های عمرانی استان از دولت ، گفت: ظرفیت های بسیار خوبی در استان البرز وجود دارد و ما می توانیم با تکیه به این ویژگی ها تمام اختیارات ساخت و ساز های عمرانی در حوزه های مختلف از جمله ورزشی ، بهداشت و درمان و ...را به دوش بگیریم و خودمان انجام دهیم. وزرای کشور و آموزش و پرورش امروز میهمان استان البرز بودند و مشکلات و نیازهای این استان در بخش های مختلف از جمله آموزشی و عمرانی را بررسی کردند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود