23 اسفند 1393
شماره خبر: 139338

صرفه جویی هزینه ها در سال 94 سرلوحه کار مدیران قرار گیرد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

صرفه جویی هزینه ها در سال 94 سرلوحه کار مدیران قرار گیرد


استاندار البرز گفت: صرفه جویی هزینه ها در سال 94 باید سرلوحه کار مدیران قرار گیرد.
سید حمید طهایی با بیان این مطلب در هفتمین و آخرین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال 1393 اظهار داشت: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال 93، لازم است تا مدیران دستگاه های اجرایی استان از طريق ارائه گزارش‌هاي دقيق، از عملکردها و برنامه‌ها ی انجام شده را به معاونت برنامه ریزی ارسال کنند تا روزهای آغازین سال 94 این اقدامات برای شهروندان استان گزارش داده شود. وی افزود: از سوي ديگر با توجه به اهداف و برنامه‌هاي بلندمدت و كوتاه‌مدت هر مجموعه‌اي، ارائه گزارش‌هاي دقيق و شفاف از عملكرد يكساله سبب مي‌شود كه علاوه بر مشخص شدن ميزان تحقق اين اهداف و برنامه‌ها، نقاط قوت و ضعف كارها و فعاليت‌هاي انجام شده در طول يكسال مشخص شود.
طهایی تصریح کرد: گزارش‌دهي مديران مي‌تواند از دو جهت دنبال شود. يكي ارائه گزارش‌هاي منظم به مديران بالادستي كه كم‌و‌بيش ارائه مي‌شود و ديگري گزارش به مردم و رسانه‌ها كه هر دو سبب مي‌شود امور مختلف استان در ابعاد كمي و كيفي رشد داشته باشد و از هزينه‌ها كاسته شود. استاندار البرز افزود: اين نوع گزارش‌ها موجب مي‌شود كه علاوه بر روشن شدن ابعاد مختلف فعاليت‌ها، اقدامات و نتايج احتمالي آنها، مردم از خدمات دستگاه‌هاي مختلف بيش از پيش آگاه شوند.
صرفه جویی در هزینه ها در سال 94 سرلوحه کار مدیران قرار گیرد
استاندار البرز در ادامه سخنانش تصریح کرد: تلاش ما این بوده که برای سال 94 منابع و هزینه ها واقعی دیده شود و بر همین اساس با پیگیری از معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری وهمچنین پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مجلس امسال بیش از هر زمان دیگری بودجه واقعی استان پایه ای شده و 50 درصد افزایش داشتیم و از این رو برای سال آینده دغدغه کم تر خواهیم داشت. وی همچنین بیان کرد: هفته‌هاي پاياني سال، فرصت مناسبي است تا مديران دستگاه‌هاي اجرایي استان با نگاه واقع‌بينانه و در نظر گرفتن جوانب گوناگون، اقدام به تهيه گزارش‌هاي مبسوط و دقيقي از عملكرد يكساله خود كرده و آن را به مردم ارائه دهند. طهایی از مدیران دستگاه های اجرایی خواست صرفه جویی در هزینه ها را در سال 94 سرلوحه کار خود قرار داده و درامدهای استانی را نیز محقق کنند.
طرح آمایش سرزمین ، نیمه اول 94 نهایی می شود
استاندار البرز در پایان سخنان خود به نقش سند آمایش در استان اشاره کرد و افزود: طرح آمایش سرزمین، سند بالا دستی توسعه استان است از این رو این طرح با هدف رشد اقتصادی، توسعه اجتماعی، تامین امنیت حیاتی و رشد و تعالی فرهنگی در استان البرز اجرایی خواهد شد. وی افزود: این سند تا نیمه اول سال 94 نهایی می شود باید به این طرح نگاه ویژه ای شود زیرا علاوه بر نقش مهم آن در برنامه ششم توسعه یک ضرورت است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود