10 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141287

نشست صميمي طلاب و روحانيون شهرستان ساوجبلاغ با فرماندار

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

نشست صميمي طلاب و روحانيون شهرستان ساوجبلاغ با فرماندار


فرماندار ساوجبلاغ در نشست با طلاب و روحانیون مستقر درشهرستان ساوجبلاغ که با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد ،هماهنگی و همراهی مجموعه فرمانداری با روحانیون و استفاده از نظر و پیشنهادهای آنان در راستای بهبود کار را از اولویت های خود برشمرد.
ابوالقاسم پالیز گیر تعامل حوزه و روحانیت با دستگاه های اجرایی به ویژه دستگاههای فرهنگی را ضروری دانست و گفت:این تعامل می تواند زمینه ساز توسعه فرهنگ دینی در جامعه باشد
وی همچنین از روحانیون به عنوان پرچمدار مبارزه با طاغوت و استکبارستیزی نام برد و افزود:روحانیت به عنوان بازوی توانمند انقلاب در بعد دینی، فرهنگی، عقیدتی و سیاسی می توانند مردم را نسبت به فعالیت های صورت گرفته آگاه و مشکلات و ضعف ها را بازگو کنند. فرماندار ساوجبلاغ با بر شمردن آسیب های اجتماعی و اخلاقی و شیوع مصرف مواد مخدر در جامعه را تهدیدی بزرگ برای نسل جوان بیان کرد و از روحانیان خواست تا در انجام امور فرهنگی در مساجد الویت مباحث خود را به مسائل اجتماعی و جذب جوانان به مسجد را توجه داشته با شند. وی گفت: روحانیان در محله ها و روستاها باید به گونه ای عمل کنند که مردم بخصوص جوانان گرایش بیشتری به حضور در مسجد و مسائل فرهنگی و دینی داشته با شند. پالیز گیر افزود: بعضی از متولیان مساجد در گذشته به خوبی عمل نکردند و با تند خویی موجب گریز جوانان از مسجد شدند و باید این موضوع در مساجد شهرستان وجود نداشته باشد و روحانیان با جاذبه بیشتر به جوانان به عنوان سرمایه کشور نگاه کنند و بچه هایی که از انقلاب و اسلام دفاع کردند و شهید شدند مسجد محور بودند وی افزود درسال گذشته در چند مسجد که مراسم اعتکاف برگزار شده بود حضور داشتم و از شوق و شعف جوانان معتکف بسیار خوشحال شدم و این یعنی اینکه می شود برای تربیت جوانانی که در شهر وروستا هستند کار فرهنگی و از آنان برای کشور سرمایه گذاری کرد. وي تقويت روحيه مذهبي مردم،ارتباط با اقشار مختلف مردم،ساماندهي مراسمات ملي مذهبي و برگزاري جلسات اين چنيني را خواستار شد. فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با تجلیل از نقش بارز روحانیون در امر تبلیغ ،گفت: روحانیون در تمامی صحنه های انقلاب پیش قدم بوده و حضور آنان مایه دلگرمی مردم و استحکام نظام است وی گفت: راهنمایی و پیشنهادهای روحانیون ، چراغ راهی برای مسئولان برای رسیدن به اهداف نظام می باشد. روحانیون شرکت کننده در این نشست به بیان مهمترین مسایل و مشکلات شهرستان ساوجبلاغ در زمینه های مختلف فرهنگی پرداخته و خواستار حمایت و مساعدت متولیان امور فرهنگی این شهرستان شدند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود