نشست آموزشی مدیریت استراتژیک در روابط عمومی برگزار شد
سپیدارآنلاین: گروه سیاسی
همزمان با دومین روز از هفته ارتباطات و روابط عمومی، نشست آموزشی "مدیریت استراتژیک روابط عمومی" برگزار شد.
در دومین روز از هفته ارتباطات و روابط عمومی استان البرز دوره آموزشی "مدیریت استراتژیک در روابط عمومی" با محوریت "برنامه ریزی راهبردی و بررسی عوامل محیطی درون سازمانی و برون سازمانی" با حضور مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان برگزار شد. استاد فرین مهرنگ مدرس دانشگاه در این دوره آموزشی بر هدفمندی و آینده نگری در امور مرتبط با حوزه روابط عمومی تاکید کرد و گفت: مدیران روابط عمومی باید با خودشناسی و باور به کار حرفه ای با نفوذ پذیری در مدیران خود زمینه خدمت در سازمان را فراهم کنند. وی افزود: در این راستا مدیرانی موفق به خودشناسی خواهند شد که به توانمندی نیروهای تحت پوشش خود اعتماد داشته باشند. واقع گرایی و پرهیز از تخیل گرایی از جمله مواردی بود که وی به آن اشاره کرد. مهرنگ در این راستا خاطر نشان کرد: آینده نگری و شناخت کارکردهای سازمان، برنامه ریزی هدفمند در قالب برنامه های کوتاه، میان و بلندمدت از مهمترین نکاتی است که باید بیش از پیش مورد توجه مدیران روابط عمومی قرار گیرد. این استاد دانشگاه در پایان سخنان خود با اشاره به نقش محیط در تدوین استراتژی سازمان گفت: برنامه ریزی استراتژیک با بررسی محیط داخلی و خارجی سازمان، نقاط قوت و ضعف داخلی را شناسایی می کند و با داشتن ماموریت اهداف بلند مدتی برای سازمان تنظیم می کند.