16 آبان 1391
شماره خبر: 14517

بسیاری از سرمایه گذاری‌ها در مسیر پر پیچ و خم اخذ مجوز گم می‌شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

بسیاری از سرمایه گذاری‌ها در مسیر پر پیچ و خم اخذ مجوز گم می‌شوند

سپیدار آنلاین: نماینده مردم کرج، اشتهارد و آسارا گفت: بسیاری از سرمایه گذاری ها در مسیر پر پیچ و خم اخذ مجوز گم شده و سرمایه گذار از سرمایه گذاری خود پشیمان می شود.
محمدجواد کولیوند با تاکید بر ضرورت نیاز کرج به مدیریت واحد شهری اظهار داشت: کلانشهر کرج به شدت نیازمند رویکرد مسئولان به مدیریت واحد شهری است و دستگاه های خدمت رسان باید زیر نظر یک مدیریت واحد هدف دهی و ساماندهی شوند. وی افزود: هر چند مدیریت واحد شهری در حال حاضر به عنوان یک طرح در مجلس مورد پیگیری است اما می توان آن را در شکلی کوچک تر در شهرها پیاده کرد و کرج از جمله شهرهایی است که باید هر چه زودتر این رویکرد در آن اجرایی شود. وی تصریح کرد: به وفور دیده می شود که در مسیر پر پیچ و خم اخذ مجوزها برای سرمایه گذاری، سرمایه گذار از اقدام خود پشیمان شده و طرح های بی نظیر ارائه شده بی آنکه اجرا شوند به دست فراموشی سپرده می شود.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح ها و سرمایه گذاری ها باید در جهت نیازهای اساسی استان هدفدهی شده و یک نهاد مشخص ایجاد شود تا کلیه مراحل اخذ مجوز را خود انجام دهد و سرمایه گذار تنها به یک نهاد مراجعه کرده و اقدامات خود را در کوتاه ترین زمان اجرایی کنند. کولیوند با تاکید بر اینکه استان نوپای البرز به شدت نیازمند طرح ها و پروژه های ناب و نو در مسیر توسعه است اظهارداشت: مدیریت واحد شهری در کلانشهری چون کرج، اجرایی شدن طرح ها و پروژه ها و به تبع ان آهنگ توسعه و پیشرفت را تسریع می بخشد. وی گفت: درآمدهای پایدار در استان البرز زیاد است اما نحوه به کارگیری آنها تعریف نشده و در حوزه سرمایه گذاری ضعیف عمل می کنیم. وی با اشاره به پروژه قطار شهری کرج افزود: تمامی ایستگاه های قطار شهری منبع درامد های کلان برای استان هستند اما متاسفانه هنوز بعد از گذشت 14 سال یک فاز از آن نیز به بهره برداری نرسیده است.
پروژه قطار شهری جای اشتباه ندارد
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قبل از اجرای یک پروژه باید طرح آن به دقت مطالعه و زیرساخت های لازم برای آن فراهم شود گفت: در بحث مترو و قطار شهری کرج دیگر جایی برای هیچ اشتباهی نیست و باید هر چه زودتر این پروژه به تمام برسد. وی تاکید کرد: سرعت نبخشیدن به پروژه ها و شروع پروژه قبل از تکمیل مطالعات اعتبار پروژه را چند برابر اعتبار واقعی آن کرده و بی شک مشکلات تبعات بدی را به همراه خواهد داشت. کولیوند بازهم بر ضرورت توجه به مدیریت واحد شهری تاکید کرد و گفت: در سیستم مدیریت واحد شهری، سرمایه گذار بین دستگاه های خدمت رسان سرگردان نشده و سرمایه ها و سرمایه گذاری ها هدفنمند و در راستای نیازهای جدی استان جهت دهی می شود.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود