29 آبان 1391
شماره خبر: 15360

شورای چهارم کرج احیای بافت های فرسوده را در نقشه راه داشته باشد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

شورای چهارم کرج احیای بافت های فرسوده را در نقشه راه داشته باشد

سپیدار آنلاین: نماینده مردم کرج، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شورای شهر برای موفقیت در عملکرد نیازمند یک نقشه راه جامع و کامل است، گفت: توجه به ضرورت احیای بافت های فرسوده شهری باید در نقشه راه شورای چهارم دیده شود.
محمدجواد کولیوند با اشاره به نزدیک شدن به زمان انتخابات شوراهای شهری اظهار داشت: استفاده از نیروهای کارآمد و شایسته آرامش مدیریت شهری را فراهم کرده و بی شک بسترهای مناسب کار و سرمایه گذاری را ایجاد می کند. وی افزود: افرادی که می خواهند وارد شورای شهر چهارم شوند باید قیام و قعودشان مشخص و واضح و بر اساس نیازها و مطالبات شهری باشد تا بتوان آینده ای همراه با توسعه، عمران و آبادانی شهری در پیش رو داشته باشیم. وی تاکید کرد: نقشه راه باید مشخص باشد و یکی از مواردی که باید در این نقشه راه گنجانده شود بحث احیای بافت های فرسوده شهری خواهد بود. کولیوند اظهار داشت: در حال حاضر هزار و 200 هکتار بافت فرسوده شهری در کرج داریم که در طرح جامع احیای همین هزار و 200 هکتار بافت فرسوده تعداد قابل توجهی شغل ایجاد کرده و سهم زیادی در کمک به شهرداری در پروژه های عمرانی خواهد داشت، ضمن آنکه در زیبایی و زیباسازی شهری نیز نقشی موثر و مهم خواهد داشت. ادامه کمربندی های بزرگ و رینگ های دور شهری و اجرایی شدن تقاطع های غیر همسطح که در شهر تعریف شده اند از دیگر مواردی است که کولیوند به آنها اشاره کرد و خواست که توجه به انها در نقشه راه شورای چهارم گنجانده شود. نماینده مردم کرج تصریح کرد: سرعت بخشیدن به کار و بررسی تمام جوانب و زوایای یک امر در پروژه های عمرانی مانع از هدر رفتن سرمایه ها و اعتبارات می شود و شورا باید به این امر توجه کافی را داشته باشد.
ضعف در حوزه اجرا است
کولیوند گفت: در کلانشهر کرج درآمدهای پایدار به وفور تعریف شده اما متاسفانه اجرایی نشده است برای مثال ایستگاه های مترو همه منبع درامد هستند و تجاری نیز تعریف شده اند. وی افزود: اما متاسفانه بعد از گذشت چندین سال هنوز شاهد راه اندازی حتی یک ایستگاه مترو در این کلانشهر نیستیم. وی تاکید کرد: در کلانشهر کرج و استان نوپای البرز با ضعف اجرا و سرمایه گذاری مواجه هستیم و تنها راه برون رفت از این مشکل نیز روی آوردن به مدیریت واحد شهری خواهد بود. نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: ثبات و آرامش و وحدت مدیریت شهری تنها ضامن توسعه و پیشرفت استان در زمانی معقول با صرف اعتباراتی منطقی خواهد بود.




منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود