23 تیر 1394
شماره خبر: 145592

حمایت از روستاها با مشارکت بانک ها در استانداری البرز رقم می خورد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

حمایت از روستاها با مشارکت بانک ها در استانداری البرز رقم می خورد



اولین جلسه هم اندیشی با بخشداران استان در خصوص موضوعات روستایی با حضور مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری، و بخشداران استان البرز درسالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد.
محمدرضا رضوی مدیرکل امور روستایی وشوراها در اين جلسه که مدیر بانک کار آفرینی امید استان نیز حضور داشت، با تشريح طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستا و مناطق کمتر توسعه یافته و اشاره به پتانسيل هاي ارزشمند و ويژگي هاي خاص روستاهاي استان البرز اظهار داشت: بخشداران بايد با اطلاع رساني دقيق ، زمينه آگاهي مردم روستاها را با مزاياي اين طرح و دستورالعمل ابلاغی از سوی نهاد ریاست جمهوری آشنا شوند. وی با بيان اينكه دولت تدبير و اميد شرايط را براي حضور و مشاركت مردم در طرح ها و پروژه هاي مختلف فراهم ساخته است افزود: دولت با ارائه تسهيلات مناسب از افرادي كه در صدد ايجاد واحدهاي توليدي در روستاها باشند، حمايت لازم را خواهد داشت. رضوی ادامه داد: تشویق روستائیان و ساکنان مناطق کمتر توسعه یافته به همکاری‌های جمعی، بهره‌مندی از نقش طبقات کم درآمد و متوسط در شکوفایی اقتصادی، مشارکت حداکثری افراد، ارتقا درآمد روستائیان در راستای اشتغال و تولید، ارتقا شاخص‌های اجتماعی و امنیت اجتماعی از جمله اهداف مفاد دستورالعمل اجرایی طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته است. در ادامه مدیرکل امور روستایی وشوراها به بررسی معضلات و مشکلات بحران آب و شرایط روستاهای استان و نحوه آب رسانی به مردم روستاها پرداخت و گفت: بخشداران می بایست این معضل را جدی گرفته و در خصوص مصرف بهینه آب و کم مصرف کردن روستاییان تبلیغات لازم و فرهنگ سازی مناسب را انجام دهند تا بتوان از بحران کم آبی عبور کرد. یکی دیگر از مباحث مورد بحث در این جلسه ایجاد وحدت رویه در خصوص دستورالعملهای ابلاغی مربوط به کمیسیونهای انطباق بخشهای استان بود که در این رابطه نیز تأکید شد کلیه مصوبات باید در چارچوب و براساس قانون باشد و بخشداران در اجرای این موضوع نظارت ویژه داشته باشند.
در خصوص طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستا و مناطق کمتر توسعه یافته آقای ایلدرمی مدیر صندوق کار آفرینی استان البرز خواستار اطلاع رسانی وآشنا کردن بیشتر مردم با دستورالعمل و نحوه اجرای آن توسط بخشداران شدند و در همین راستا از بخشداران خواسته شد تا در جهت ارتباط مستمر و سریع و همچنین حل مشکلات و سئوالات مردم، نماینده ای به صندوق معرفی نمایند و از همین طریق روستائیان از تسهیلات مناسب و اشتغال زایی که در اختیارشان قرار می گیرد آگاه شوند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود