29 تیر 1394
شماره خبر: 145806

تیم های کارشناسی برای برآورد میزان خسارت توفان در غرب البرزفعال شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

تیم های کارشناسی برای برآورد میزان خسارت توفان در غرب البرزفعال شدند


فرمانداران شهرستان های غرب استان البرز ازآغاز بکار تیم های کارشناسی برای برآورد میزان خسارت ناشی از سیل عصر یکشنبه در این مناطق خبردادند.
براثر بارش شدید باران و تندباد خسارتی به زیرساخت های ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان وارد شد. به گفته مسوولان، این حادثه طبیعی به شبکه های توزیع برق ، جاده ها، پل های ارتباطی، اراضی کشاورزی، باغات و فضای سبز شهری و ... در این شهرستان ها وارد کرد. بر اساس نظر کارشناسان جنس اراضی ارتفاعات ساوجبلاغ و طالقان از کالکر یا آهک،گچ و شیست های زغال دار می باشد و به همین علت در پی بارش های تند و رگباری سیل در منطقه جاری می شود. فرماندار طالقان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا اظهار داشت: وضعیت این شهرستان با گذشت حدود 17ساعت از وقوع تندباد و سیل همچنان اضطراری است و دستگاههای امدادی در حال خدمات رسانی به ساکنان 5 روستای سیل زده بالا طالقان هستند. مصطفی فراهانی، قطعی برق، مسدود شدن راههای ارتباطی روستایی و آسیب دیدگی چند دهنه پل روستایی از جمله خسارت توفان دیروز در طالقان اعلام کرد. فرماندار طالقان یادآور شد: برای بررسی دقیق خسارات ناشی از سیل و تند باد یک کمیته تحصصی در ستاد بحران فرمانداری این شهرستان تشکیل شده است . وی تاکید کرد: با توجه به فاصله زیاد طالقان با کرج مرکز استان البرز لازم است امکانات امداد رسانی این شهرستان برای مواقع اضطراری تقویت شود. فراهانی گفت: موقعیت طالقان کوهستانی است که با بارش تند باران جاده های آن پر از گل و لای شده و راه های روستایی منطقه مسدود می شود.
وی اظهارداشت: با هر بارش شدید، رودخانه طالقان طغیان می کند و سیل روستاهای گراب، دارپی، گته ده ، دهدر، جوستان ، نساءعلیا، منگلان، سفچ خانی، گوران، وشته ، اوانک و پرده سرطالقان را دربرمی گیرد.رودخانه طالقان به طول 105 کیلومترحدود 200 کیلومتر مربع حوضه آبریز دارد. فرماندار طالقان ادامه داد: دراین شهرستان برای بررسی وضعیت بارش 10 ایستگاه باران سنجی فعال شده است. فرماندار ساوجبلاغ نیز اعلام کرد که درتوفان دیروز یکشنبه به روستاهای بخش مرکزی و چندار این شهرستان بیشترین خسارت وارد شده است. ابوالقاسم پالیز گیر افزود: به شبکه برق رسانی شهری و روستایی این شهرستان نیز خسارت زیادی وارد شده است به گونه ای که هنوز برق قسمت هایی از 35 خط آسیب دیده این منطقه وصل نشده است.پالیزگیر گفت: طغیان رودحانه کردان بیشترین عامل خسارت به اراضی مناطق پایین دست را به بار آورد. فرماندار ساوجبلاغ یادآور شد: این حادثه طبیعی خسارات زیادی به امکانات زیر ساختی شهری و روستایی این شهرستان وارد کرده است. وی تاکید کرد: بازسازی و ترمیم شبکه برق مهمترین نیاز مردم این شهرستان است که باید اداره برق شهرستان با کمک گرفتن از امکانات استانی نسبت به برطرف کردن آن اقدام کند.
فرماندار نظرآباد نیز گفت: مهمترین خسارت وارده آمده به شهرستان دربخش برق رسانی است که از شب گذشته کارشناسان در حال رفع مشکل قطعی برق در این شهرستان هستند و تلاش ها برای رفع خاموشی ادامه دارد. حجت اله صادقی افزود: از بامداد امروز تیم تخصصی برآورد خسارت ناشی از توفان در این فرمانداری فعال شده است . شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان به ترتیب در فاصله 35، 45 و 90 کیلومتری کرج مرکز البرز قرار دارند. توفان شدید عصر دیروز یکشنبه علاوه بر خسارات فراوان در البرز، بیش ازهشت نفر کشته برجای گذاشت.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود