5 مرداد 1394
شماره خبر: 146206

دومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در شهرستان ساوجبلاغ بر گزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

دومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در شهرستان ساوجبلاغ بر گزار شد


دومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ساوجبلاغ با حضور دستگاه های مسوول و مرتبط در امر مدیریت بحران شهرستان، روسای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها ، و دهیاران به ریاست ابوالقاسم پالیز گیر فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد.
ابوالقاسم پالیز گیر ضمن تاکید بر برخی بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه در شهرستان توجه حداکثری به پیش بینی، پیشگیری و مقابله با این نوع حوادث با برنامه ریزی جامع و منسجم را در اولویت کاری خود قرار داد، گفت : باید تمام شهرداری ها از امکانات مناسب برای حوادث بهره مند باشند و برای نجات مصدوم منتظر کمک از مرکز استان نباشیم. فرماندار ساوجبلاغ افزود : در صورت وقوع بلایای طبیعی باید اقداماتی که پیش بینی شده است، در مراحل مختلف انجام شود و از هر کدام از دستگاههای اجرایی می خواهم که به وظایف و تکالیف خود در این زمینه به خوبی آشنا باشند.و بحث آموزش را در زمینه بحران جدی بگیرند. وی گفت : بی شک هدایت اعتبارات به سمت اقدامات پیشگیرانه در حوادث طبیعی بسیاری از خسارات را کاهش داده و شهرستان را به ضریب ایمنی مطلوب نزدیک می کند ولی هلال احمرکه تاکنون 40 روستا را در بحث آموزش خود قرار داده که با جدیت دهیاری ها امید واریم سایر روستا ها نیز از آموزش امداد و نجات هلال احمر بهره مند شوند .
پالیز گیر خاطر نشان ساخت که در زمان بحران باید مدیریت شود تا در حوادث کمترین آسیب و خسارت را داشته باشیم. وی از دهیاران خواست امکانات لازم برای زمان بحران را که بتواند کارهای اولیه را انجام داد مثل اره موتوری ؛سنگ بر ،موتور برق و... داشته باشند تا حضور امداد گران قسمت عمده خسارت یا مسدود شدن مسیر رودخانه ها توسط درختان را براداشته تا آب وارد روستا نشود .
فرماندار ساوجبلاغ با تأکید بر اینکه کلیه ادارات و نهادها علاوه بر تعامل و همفکری نسبت به حضور فعال و با تجهیزات لازم در موقع بروز حادثه اقدام نمایند ،خاطر نشان کرد: باید در بخشهایی که مشکل و آسیبی وجود دارد از هم اکنون شناسایی و اقدام شود و نگذاریم وقتی مشکل وارد مرحله بحران شد آن را بررسی کنیم چون خطر این کار می تواند جبران ناپذیر باشد. وی گفت : مديريت بحران هنر و دانش را با هم مي خواهد چرا كه در اعمال مديريت بحران در حوادث ، ارزش زمان ویژه مي باشد. لحظه ها و ثانيه ها سرنوشت انسانها را تعيين مي كنند. وی از مديران دستگاههای اجرایی شهرستان خواست تا از يافته هاي علمي و كارشناسي در كاربرد عملياتي بحران استفاده نموده و از تجارب بدست آمده به نحو احسن بهره مند گردند. فرماندار ساوجبلاغ به دهیاران گفت از مصاحبه با رسانه ها در زمان بحران جدا" خوداری کنند چرا که اطلاعات نادرست و نشر آن نیز بحران بزرگتری را درست می کند. وی افزود تمرین و ممارست در اجرای مانور بسیار راهکشا است و از ادارات خدمات رسان خواست تا از واحدهای خود در مقاطع مختلف زمانی آزمون بگیرند تا مهارت افراد امداد گر افزایش و نواقض رفع و کمبود ها خریداری و تکمیل شود. فرماندار ساوجبلاغ به مدیران تاکید کرد مانور ساعت صفر در شهرستان بدون اعلام قبلی کاملا" محرمانه برگزار خواهد شد و هیچ عذری از هیچ مدیری در زمان اجرای مانور پذیرفته نیست . در این جلسه هر کدام از مدیران و روسای دستگاههای اجرایی شهرستان مرتبط با مدیریت بحران، گزارشی از برنامه ها و اقدامات خود در راستای تحقق اهداف و دستیابی به سطح مطلوبی از آمادگی برای پیشگیری و مقابله با حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی ارایه کردندوپیرامون آخرین وضعیت اطلاع‌رسانی در زمان بحران و وظایف د ستگاه ههای دخیل در مدیریت بحران بحث و تبادل نظر شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود