8 مرداد 1394
شماره خبر: 146439

با چشم بستن بر واقعیت های فرهنگی نمی توان منکر وجود آسیب ها شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

.

با چشم بستن بر واقعیت های فرهنگی نمی توان منکر وجود آسیب ها شد


عضو خانه ملت با بیان اینکه با چشم بستن بر واقعیت های فرهنگی نمی توان منکر وجود آسیب های اجتماعی شد، اظهار داشت: هدفگذاری ها در حوزه فرهنگی باید به گونه ای باشد که آسیب ها شناسایی و سپس به صورت ریشه ای مورد درمان قرار گیرند.
عزیز اکبریان در بازدید از سازمان فرهنگی، ورزشی اجتماعی شهرداری کرج و دیدار با مدیرعامل و معاونین این مجموعه، جویای مشکلات جوانان در شهر شد و افزود: آنچه امروزه در جامعه در خصوص جوانان ساری و جاری است با قرائت مدیران سازگار نبوده و این موضوع می تواند نقطه اصلی آسیب در حوزه فرهنگ تلقی شود. این نماینده مجلس با بیان اینکه حرکت های فرهنگی صورت گرفته در جامعه باید با لحاظ کردن سیره انبیاء اجرایی گردد، خاطر نشان کرد: چه بسا بسیاری از فعالیت های ورزشی و هنری هیچ تضادی با منش این بزرگواران نداشته باشد اما به دلیل برخی تنگ نظری ها گاها شاهد سنگ اندازی در اجرای برنامه های فرهنگی و مناسبتی هستیم که نظر جوانان را تامین نمی کند و در نهایت آنها را به سمت بیراهه می کشاند. نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در خصوص محدود کردن جوانان و عواقب آن گفت: با محدود کردن زندگی اجتماعی جوانان، ندانسته آنان را به سمت آسیب های اجتماعی سوق می دهیم به همین خاطر استفاده از ظرفیت های موجود برای جذب جوانان و آشنایی آنها با فرهنگ اصیل ایرانی برای همه کارگزاران و مدیران لازم و ضروری می باشد. این عضو خانه ملت با اشاره به نظر مقام معظم رهبری در پرداختن به اصول زیربنایی فرهنگ و آداب و سنن ایرانی و اسلامی عنوان کرد: نباید به خواسته های به حق جوانان با اعمال سلایق شخصی پرداخت. اکبریان با اشاره به وجود بروز پاره ای مسایل در کلانشهر کرج گفت: همچنین نمی توان شهر را با سلیقه فردی و جدا از قوانین مرسوم کشور اداره کرد و با کشیدن حصاری به دور شهر، قوانین دیگری در آن حاکم کرد.
نگاه توسعه ای به حوزه فرهنگ از ضروریات شهر کرج است
در ادامه این دیدار، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری کرج نگاه توسعه ای به حوزه فرهنگ را از ضروریات این کلانشهر دانست و افزود: در حوزه فرهنگ خدمات ما با نیاز شهر قابل مقایسه نیست و با بضاعت و امکانات کم حداکثر خدمات را به مخاطبین ارائه می دهیم. حسین سعیدی سیرایی در این خصوص اضافه کرد: در برنامه ریزی های پیش رو می بایست توسعه فضاهای فرهنگی مد نظر قرار گیرد. مدیرعامل سازمان فرهنگی شهری کرج در جمع بندی سخنانش به برنامه های صورت گرفته در همکاری با گروه های فرهنگی و هنری در برپایی جشن ها و برنامه های مذهبی در سطح شهر اشاره کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود