31 شهریور 1394
شماره خبر: 149588

فعالیت‌های دانش‌بنیان از دانشگاه‌ها آغاز شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

فعالیت‌های دانش‌بنیان از دانشگاه‌ها آغاز شود


مشاور استاندار البرز در بخش کشاورزی گفت: لازم است فعالیت‌های دانش‌بنیان از دانشگاه‌ها آغاز شود زیرا در صورت شروع این فعالیت‌ها از دانشگاه‌ها اثربخشی آن افزایش قابل توجهی خواهد داشت.
عباسعلی زالی در میزگرد اقتصادی البرز با موضوع توسعه فناوری در دوران پساتحریم افزود: اگر می‌خواهیم کشور به سمت دانش‌بنیان‌شدن گام بردارد، باید دانشجویانی دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها داشته باشیم زیرا تحقق دانش‌بنیان‌شدن دانشجو پس از فارغ‌التحصیل شدن سخت‌تر می‌شود. وی ادامه داد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به تنهایی کافی نیست و باید فضای دانشگاه‌ها را نیز دانش‌بنیان کنیم ضمن اینکه علم باید متکی به پژوهش باشد و حرکت علمی در کشور رصد شود. مشاور استاندار البرز در بخش کشاورزی اظهار کرد: ریشه فعالیت‌های دانش‌بنیان باید از دانشگاه‌ها آغاز شود و تحقق این امر به منزله انجام یک اقدام ریشه‌ای و تاثیرگذار است. زالی افزود: اگر اقدامات ریشه‌ای انجام نشود، فرصت‌ها از دست می‌رود ضمن اینکه وجود تعداد قابل توجهی مرکز تحقیقاتی و پژوهشی در کشور یک پتانسیل بسیار مهم ایجاد کرده و پیوند ایجاد کردن بین این مراکز و دانشجویان، این پتانسیل را تقویت می‌کند. مشاور استاندار البرز در بخش کشاورزی ادامه داد: باید به دنبال افزایش بهره‌وری از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها باشیم و زمینه‌های مورد نیاز برای تحقق این امر به بهترین نحو فراهم شود.
علم ترجمه‌گرا فاقد نوآوری است
مشاور استاندار البرز در بخش کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود نیز گفت: متاسفانه علم در کشور ما ترجمه‌گرا شده و نوآوری ندارد که این امر نیازمند بازنگری و اصلاح است. زالی اظهار کرد: بین فناوری و علم جدایی وجود ندارد و نمی‌توان بین این دو جدایی قائل شد ضمن اینکه لازم است فناوری از دانشگاه آغاز شود. مشاور استاندار البرز در بخش کشاورزی بر ضرورت استفاده بهینه اتاق‌های بازرگانی از فضای پساتحریم تاکید کرد و افزود: استان البرز از نظر تعداد نیروهای فکری در وضعیت خوبی است و این پتانسیل را دارد که در بسیاری موارد، مغز متفکر دستگاه‎‌ها باشد. وی در پایان افزود: نباید به تحولات جزئی قانع باشیم و لازم است تحول را از پایه و ریشه آغاز کنیم که این امر موجب افزایش شکوفایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها می‌شود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود