9 شهریور 1394
شماره خبر: 148183

سرمایه‌گذاران البرزی به شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان اعتماد کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

سرمایه‌گذاران البرزی به شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان اعتماد کنند


مشاور عالی پارک علم و فناوری البرز گفت: از سرمایه‌گذاران در استان البرز می‌خواهیم به شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان اعتماد کنند و برای سرمایه‌گذاری در زمینه تولید محصولات دانش‌بنیان وارد عمل شوند.
مشاور عالی پارک علم و فناوری البرز شامگاه یکشنبه در جلسه دیدار فعالان اقتصادی استان با استاندار البرز که به مناسبت هفته دولت در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در تولید محصولات دانش‌بنیان اگر به نتیجه برسد، بازدهی مالی بسیار خوب و فراتر از حد انتظار خواهد داشت و این امر باید مد نظر سرمایه‌گذاران در البرز باشد. وی ادامه داد: به موازات این امر لازم است تولید داخلی، علمی‌تر و استانداردتر شود تا بتوانیم از همه ظرفیت‌های موجود بهره‌مند شویم ضمن اینکه باید فرصت و زمینه لازم فراهم شود تا محققان و نخبگان بتوانند بیش از قبل در فعالیت‌ها حضور داشته باشند. خطیبی گفت: استان البرز ظرفیت سرآمد شدن در زمینه فعالیت‌های دانش‌بنیان در سطح کشور را دارد و باید همه شرایط مورد نیاز در این خصوص برای البرز فراهم شود تا بتوانیم استان البرز را به جایگاه شایسته خود در این زمینه برسانیم. وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان در استان البرز گمنام هستند و یکی از نیازهای آنها افزایش ارتباط و تعامل با صنعتگران است که تشکیل بانک اطلاعاتی کمک می‌کند تا این شرکت‌ها شناخته و دستگاه‌ها از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این شرکت‌ها بهره‌مند شوند.
بازدهی فعالیت‌های تحقیقاتی در استان البرز بالا است
خطیبی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: میزان بازدهی انجام فعالیت‌های تحقیقاتی در استان البرز به دلیل عوامل مختلف از جمله وجود بازار مصرف بزرگ، نزدیکی به پایتخت و همچنین فرودگاه، ارتباط خوب با نخبگان و داشتن آب و هوای خوب بسیار قابل توجه است. مشاور عالی پارک علم و فناوری البرز گفت: همه این عوامل موجب می‌شود که امکان گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی در البرز فراهم شود و بتوانیم از پتانسیل‌های ناشی از این امر بهره‌مند شویم. وی با تاکید بر لزوم استفاده از ایده‌های نو و پربازده افزود: استان البرز این ظرفیت را دارد که از نتایج تحقیقاتی و ایده‌های بسیاری از محققان و نخبگان داخل و خارج از کشور بهره مند شود و این ایده‌ها را عملیاتی کند. خطیبی گفت: ایده‌های تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف از جمله تصفیه آب‌های شور برای استفاده در بخش کشاورزی و همچنین کاهش مصرف هدرروی آب شرب مطرح شده که استان البرز می‌تواند از این ایده‌ها استفاده کند و شاهد نتایح مطلوب این امر باشیم. مشاور عالی پارک علم و فناوری البرز از تعمیر لوله‌های فرسوده با کمک استفاده از ایده‌های تحقیقاتی جدید به عنوان یکی از دیگر موارد در این زمینه یادکرد و آن را بسیار اثربخش دانست.
تورم مهارشده برای تولیدکننده ارزش محسوب می‌شود
خطیبی در بخش دیگری از سخنان خود از تورم مهارشده به عنوان یک ارزش از نظر تولیدکننده نام برد و ادامه داد: تورم مهارشده موجب کاهش مشکلات اقتصادی می‌شود و زمینه افزایش ثروت‌سازی به کمک آن فراهم خواهد شد. مشاور عالی پارک علم و فناوری افزود: ثروت‌سازی به نوبه خود بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی را کاهش می‌دهد و تاثیرات بسیار قابل توجه صنعتی نیز به همراه خواهد داشت. در این جلسه، بسیاری از فعالان اقتصادی استان البرز حضور داشتند و مشکلات و موانع پیش رو و فرصت‌ها و ظرفیت‌ها را با استاندار در میان گذاشتند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود