12 آبان 1394
شماره خبر: 152127

دبیرخانه ستاد پژوهشی استان دائمی می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

دبیرخانه ستاد پژوهشی استان دائمی می شود


معاون توسعه منابع انسانی استاندار البرز از فعالیت دبیرخانه ستاد پژوهش و فناوری استان به صورت دائمی خبر داد و گفت: این دبیرخانه از این پس به صورت دائمی در استان فعالیت خود را ادامه خواهد داد و مختص هفته پژوهش نخواهد بود.
عبادالله کامکار با بیان این مطلب در اولین جلسه " هفته پژوهش" اظهار داشت: دبیر خانه دائمی هفته پژوهش دایر می شود و با دایر شدن این دبیرخانه و ستاد پژوهشی در استان کلیه تحقیقات و پژوهش ها از راهنمایی و حمایت برخوردار خواهند شد. وی افزود: رویکرد دبیرخانه بایستی تعامل و همکاری همه دستگاه های اجرایی و بنگاه ها و واحدهای صنعتی و فناوری و توجه به جنبه های کاربردی و فناورانه دانش باشد. کامکار گفت: امید است تعامل با دانشگاه ها و واحدهای صنعتی بعد از این همایش نیز تداوم داشته باشد تا به هدف غایی دست یابیم. جزئیات برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری سال 94 بررسی شد وی جزئیات بخشنامه ابلاغی برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری سال 94 نظیر بودجه هفته پژوهش، نحوه برگزای مراسم و تقدیر را مورد بررسی قرار داد. وی درباره وظایف ستاد هفته پژوهش در سطح استان‌ تأکید کرد: در این راستا در کوتاه‌ترین زمان ممکن ضمن بررسی و تائید امتیازهای پژوهشگران منتخب معرفی شده از سوی واحدها با شاخص‌های مربوط انتخاب می شود.
اصل کار در نمایشگاه هفته پژوهش فن بازار و تجاری سازی است
معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار با بیان اینکه محورهای اساسی امسال بحث نگرش به فناوری، ارائه محصول و بحث فن بازار و تجاری‌سازی است، گفت: امسال هدفمان این است که بحث تجاری سازی و فن بازار را با حضور فعالتر بازیگران این عرصه داشته باشیم و هم افراد فاقد محصول و هم افراد متقاضی و سرمایه‌گذاران بتوانند در این حوزه وارد شوند. هدف این است که هم عرصه ارائه دانش و هم عرصه ارائه محصول را داشته باشیم. وی گفت: بحث ایده‌های برتر را خواهیم داشت همچنین بحث ارائه محصولات و کارهای تحقیقاتی که در طول سال انجام شده را مورد توجه قرار خواهیم داد. امسال سختگیرانه‌تر عمل می‌کنیم و تلاش بر ارائه یک حرکت قوی داریم. کامکار در ادامه گفت: قرار است مجموعه کاری که در استان‌ها اتفاق می‌افتد در غرفه‌های بیست متری که در نمایشگاه پژوهش در اختیارشان قرار داده می‌شود نشان داده شود. کامکار در ادامه تصریح کرد: نظارت، ارزشیابی و مستند سازی اجرای برنامه ها در سطوح مختلف و در طول هفته پژوهش و استفاده از توانمندی ها در راستای رفع نیازها از دیگر مواردی بود که معاون استاندار بر آن تاکید کرد.
نمایشگاه هفته پژوهش در سطح ملی و فراملی برگزارشود
معاون استاندار با بیان اینکه نمایشگاه هفته پژوهش تجلی زحمات درون کارگاهی است تصریح کرد: نمایشگاه پژوهش و فناوری البرز در سطح کشور الگوست از این رو تلاش می کنیم امسال و نیز در سال های آینده نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان البرزدر سطح ملی و بین المللی برگزار شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود