16 آذر 1394
شماره خبر: 154190

جلسه کارگروه محیط زیست و پسماند شهرستان فردیس با حضور فرماندار تشکیل شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

جلسه کارگروه محیط زیست و پسماند شهرستان فردیس با حضور فرماندار تشکیل شد


جلسه کارگروه محیط زیست شهرستان فردیس در محل فرمانداری با حضور فرماندار ، مدیرکل هواشناسی استان ، معاون سیاسی انتظامی فرماندار ، بخشدار مرکزی فردیس و بخشدارمشکین دشت و مسئولین شهرستان فردیس برگزار شد.
حاضرین در جلسه ضمن بررسی مصوبات جلسات گذشته به روند اجرای اقدامات در خصوص مساله محیط زیست پرداختند. مهندس زمانی در این جلسه یکی از اساسی ترین راههای کاهش معضلات زیست محیطی در سطح شهرستان را آموزش ، فرهنگ سازی و جلب مشارکت مردم در حوزه محیط زیست دانست. وی در ادامه با اشاره به وظایف شهرداری در خصوص جمع آوری و ساماندهی نخاله های ساختمانی و زباله ها در سطح شهرستان اظهار داشت؛شهرداری ها باید نسبت به تعیین یک محل مناسب جهت ساماندهی و انتقال زباله های شهری و نخاله های ساختمانی با تایید محیط زیست اقدام نمایند. فرماندار شهرستان فردیس هماهنگی و همکاری تمامی ادارات از جمله محیط زیست ، شهرداری ها و آموزش و پرورش را در حفظ محیط زیست امری ضروری دانسته و تاکید نمود؛ تمامی ادارت باید نسبت به هماهنگی و همکاری همه جانبه با هم تلاش نمایند تا محیطی سالم و به دور از مخاطرات طبیعی در شهرستان فردیس داشته باشیم. مقام عالی دولت در شهرستان فردیس به لزوم مشارکت آموزش و پرورش را درطرح حفاظت و پاکسازی محیط زیست اشاره نموده و بیان داشت؛ آموزش پرورش می تواند بامدیریت مدارس و آموزش دانش آموزان و اولیا مربیان در زمینه بسته بندی درست و تفکیک زباله از یکدیگر و انتقال آن در ساعت مقرر از شبانه روز به سطل های زباله نصب گردیده در معابر شهر زمینه ساز این اقدام فرهنگی باشد. در ادامه جلسه معاون سیاسی انتظامی فرماندار عدم رعایت استانداردها و الزامات زیست محیطی را یکی از بزرگترین مشکلات زیست محیطی عنوان نمود. فلاح نژاد در ادامه تصریح نمود؛ با تشکیل مستمر و منظم جلسات کارگروه حفاظت محیط زیست شهرستان شاهد کنترل و رفع آلایندگی های زیست محیطی در سطح شهرستان باشیم. قائم مقام معاون خدمات شهری شهرداری کرج در این جلسه مناطق 3 و 10شهرداری کرج را در فردیس به عنوان پایلوت استفاده از آبیاری قطره ایی و آموزش این روش به شهروندان فردیسی دانسته و گفت؛ بخش اعظم اراضی شهرستان فردیس در حدود 85درصد توسط آب خام و 15درصد باقیمانده از آب شورب آبیاری می شود که انشاءالله با تمهیدات اتخاذ گردیده این 15درصد نیز با آب خام آبیاری خواهد گردید. وی در ادامه از ارائه تسهیلات به شهروندان فردیس در خصوص راه اندازی سیستم آبیاری قطره ایی خبر داد.
اصغر نصیری به ارائه خدمات توسط شهرداری های منطقه 10 و 3 به شهروندان اشاره نموده و اظهار داشت؛ در منطقه 3 شهرداری کرج حدود 180 نفر نیروی خدمات رسان بهمراه تجهیزات با هزینه ایی بالغ بر پنج میلیارد چهارصد میلیون و هشت صد هزارتومان و همچنین در منطقه 10 شهرداری کرج 170 نفر نیروی خدمات رسان بهمراه تجهیزات با هزینه ایی بالغ پنج میلیارد و دویست و بیست میلیون تومان در حال فعالیت و خدمات رسانی به مردم می باشند. وی در ادامه از سرانه تولید زباله توسط شهروندان در مناطق خبر داده و افزود؛ سرانه تولید زباله در حوزه منطقه 3 شهرداری 600 گرم به ازای هر نفر و در منطقه10 شهرداری کرج 175 گرم به ازای هر نفر شهروند می باشد. رییس محیط زیست شهرستان فردیس نیز در این جلسه ضمن بررسی دستور جلسه و اقدامات ادارات اشاره نموده و بیان داشت؛ انشاءالله با همکاری تمامی ادارات و دستگاهها با محیط زیست شاهد محیط و طبیعتی سالم و به دور از آلودگی در شهرستان فردیس خواهیم بود. وی در ادامه با اشاره و تشکر از اقدام فرمانداری و مراجع قضایی در خصوص پلمپ مازوت نیروگاه منتظر قائم و تاثیر آن در کاهش آلودگی هوا از پلمپ و جلوگیری فعالیت برخی از مکانهای غیر بهداشتی و تاثیر گذار در محیط زیست از جمله گاوداری ها خبر داد.
در این جلسه موضوعاتی از قبیل آموزش و فرهنگ سازی شهروندان ، کانالهای آب خیابان ها و معابر شهری ، ساماندهی نخاله های ساختمانی و زباله های شهری و موضوع کانال آب بلوار کیاتل از مواردی بود که مورد بحث قرار گرفت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود