1 دی 1394
شماره خبر: 155034

تعطیلی پنجشنبه‌ها تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوای استان البرز دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

تعطیلی پنجشنبه‌ها تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوای استان البرز دارد


مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: نظر مدیران استان و رئیس محیط زیست کشور مبنی بر تعطیلی پنجشنبه‌ها در البرز برای کاهش آلودگی هوا در استان است.
مهدی مهرور در جلسه فوق‌العاده شورای ترافیک استان البرز که در استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه تمهیدات اتخاذ شده برای تعطیلی دانش‌آموزان و تاخیر در شروع ساعات کاری ادارات بسیار مناسب بود، اظهار داشت: بر این اساس حدود 100‌هزار خودرو که برای سرویس‌دهی به مدارس و حمل و نقل معلمان و دانش‌آموزان در سطح شهر تردد می‌کردند، از گردش در شهر کم شدند. وی با بیان اینکه سلامت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: یکی از دغدغه‌های مهم دولت نیز سلامت مردم است که بر اساس آن طرح تحول نظام سلامت را اجرایی کرده است. مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به اینکه با وجود تعطیلی مدارس و تاخیر در شروع ساعت کاری ادارات وضعیت هوا همچنان آلوده است، تصریح کرد: در صورتی که این تمهیدات اجرا نمی‌شد وضعیت آلودگی هوا بسیار وخیم‌تر می‌شد.
وی با بیان اینکه وضعیت آلودگی هوا تا 2‌ماه آینده به همین صورت است، گفت: نظر مدیران استان و نیز رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور مبنی بر تعطیلی پنجشنبه‌ها در البرز برای کاهش آلودگی هوا در استان است و در این راستا باید اقداماتی صورت گیرد تا این امر تا پایان بهمن‌ماه اجرایی شود. مهرور تاکید کرد: در صورتی‌که روزهای پنجشنبه در استان البزر تعطیل باشد هوا می‌تواند به گونه‌ای پالایش شود تا جایی برای نفس کشیدن در استان وجود داشته باشد. وی خاطرنشان کرد: در این زمینه صدا و سیما و رسانه‌ها، پلیس راهنمایی و رانندگی، شهرداری‌ها، تربیت بدنی، اورژانس و هلال احمر، صنعت و معدن، حمل و نقل و مراکز معاینات فنی باید در راستای کاهش آلودگی هوا اقدامات لازم را انجام دهند.مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی در این زمنیه که مردم در روزهای آلودگی هوا از استفاده از خودروهای شخصی خودداری کنند، باید انجام شود، گفت: مردم باید بدانند در این شرایط از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند و رسانه‌ها نیز در این زمینه نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند.





منبع: تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود