2 دی 1394
شماره خبر: 155112

جمع آوری متکدیان تحمیل هزینه بر دوش دستگاههای متولی است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

جمع آوری متکدیان تحمیل هزینه بر دوش دستگاههای متولی است


مدیرکل اجتماعی استانداری البرز در نشست هم اندیشی بررسی و ارائه راهکارهایپیشگیری و کاهش تکدی گری گفت: متکدیان خیابانی از شگردهای زیادی به عنوان ابزاری برای برانگیختن احساسات مردم جهت اهداف سودجویانه خود استفاده می‌کنند.
حمیدرضا عسگری مورودی با تاکید بر لزوم راه‌اندازی اردوگاه برای نگهداری معتادان و متکدیان برای ساماندهی این افراد در استان البرز، اظهار داشت: برای ساماندهی این مسئله به صورت اساسی چاره‌ای جز انتظار تا زمان بهره برداری از این اردوگاه نداریم. وی افزود: البته در حال حاضر نیز طرح‌های جمع‌آوری روزانه این متکدیان در سطح استان اجرا می‌شود اما به سبب اینکه زیرساخت مناسب در استان وجود ندارد، کار به نوعی بی‌حاصل است. مدیرکل اجتماعی استانداری البرز با تاکید بر اینکه اقدام مناسب در این زمینه مردم و تبلیغات سطح شهر هستند تا کمک نکردن به این افراد در سطح شهر فرهنگ‌سازی شود، یادآور شد: اکثر متکدیان پاکستانی در سطح شهر قطع عضو و عمدتا متعلق به منطقه‌ای در اسلام‌آباد هستند که آنان را از بدو تولد قطع عضو می‌کنند تا از ابتدا گدایی را بیاموزند و در شبکه تکدی‌گری قرار گیرند.
عسگری مورودی با اشاره به اینکه ورود ساده این افراد به داخل مرز از مشکلات بزرگ در این حوزه محسوب می‌شود، تصریح کرد: با ورود این افراد به کشور هزینه‌های زیادی به استان‌های مختلف تحمیل می‌شود چراکه جمع‌آوری و نگهداری این افراد هزینه بسیار زیادی را به همراه دارد. این مسئول افزود: آسیب‌ها به سمت زنانه و کودکانه شدن به شدت پیش‌ می‌رود چرا که این دو قشر ترحم افراد را بیشتر تحریک می‌کنند؛ یکی از مهمترین ابزارهای آگاهی بخشی به مردم رسانه‌ها هستند که می‌توانند در جهت روشنگری در میان جامعه بسیار مثمر ثمر باشند. محمدرضا عسگری مورودی ، با اشاره به اینکه البرز یک استان نوپا است و زیرساخت لازم در بخش‌های مختلف از جمله در حوزه آسیب‌های اجتماعی نظیر اردوگاه مراقبتی دائمی در این منطقه وجود ندارد، اظهار داشت: فقدان این مجموعه در مدیریت حوزه اجتماعی و سامان معضلات اجتماعی غیرقابل انکار است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود