3 دی 1394
شماره خبر: 155201

استاندار البرز و شهردار كرج از نهالستان بزرگ كرج بازدید كردند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

استاندار البرز و شهردار كرج از نهالستان بزرگ كرج بازدید كردند


سید حمید طهایی استاندار البرز و علی ترکاشوند شهردار کرج با حضور محمدرضا زین العابدینی مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری از بخشهای مختلف نهالستان بزرگ کرج در جاده محمدشهر بازدید کردند.
هیئتی متشکل از سید حمید طهایی استاندار البرز، هیربد معصومی معاون عمرانی استانداری، علی ترکاشوند شهردار کرج، محمدرضا زین العابدینی مدیرعامل سازمان پارکها و دیگر مسئولان از نهالستان بزرگ کرج واقع در محمدشهر بازدید کردند. در این بازدید مسئولان حاضر در بخشهای مختلف نهالستان شامل عرصه های تولید، گلخانه و معابر موجود حضور یافتند و به ارائه نظرات خود در حوزه حفظ و نگهداری از این سرمایه عظیم و افزایش تولیدات در این مرکز پرداختند.
سازمان پارکها آمادگی کاشت و تولید نهال در نهالستان بزرگ کرج را دارد
در این بازدید شهردار کرج ضمن توضیح کامل و جامع در خصوص تحویل نهالستان بزرگ از سوی اداره کل منابع طبیعی استان البرز به شهرداری کرج، از وجود استعدادهای بالقوه در این مجموعه خبر داد. علی ترکاشوند با اشاره به لزوم اجرای مصوبه اداره کل منابع طبیعی، خواستار تنظیم هرچه سریعتر صورت جلسه واگذاری این مرکز به سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج شد. وی اعلام کرد: با واگذاری کامل این مجموعه به شهرداری، سازمان پارکها می تواند در فصل زمستان نسبت به کاشت و تولید نهال به صورت گسترده اقدامات لازم را انجام دهد و به رسالت و وظیفه خود عمل کند.
روند فعلی تولید در نهالستان بزرگ کرج مطلوب است
در ادامه این بازدید مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج با اشاره به انجام اقدامات چشمگیر از سوی این سازمان در نهالستان اظهار داشت: تاکنون حدود 400 هزار نهال به روش قلمه، بذر و نهال در گونه های چنار، افرا، بید، نارون، سنجد و توت در این مرکز کاشته شده است. محمدرضا زین العابدینی یادآور شد: با تحقق این مهم به نظر می رسد تا 2 سال آینده جهت کاشت درخت در معابر و پروژه های اجرایی مناطق، بتوان از ظرفیت این نهالستان استفاده مطلوبی کرد. وی از وجود حدود یک میلیون انواع قلمه و نشاء گلهای فصلی و درختچه ای مانند رز و نسترن در گلخانه این نهالستان خبر داد و گفت: روند فعلی تولید در نهالستان بزرگ کرج مطلوب است که با استمرار این روند، دسترسی شهروندان به انواع نهال، درخت و درختچه آسان تر خواهد شد. لازم به ذکر است که نهالستان بزرگ کرج دارای 136 هکتار مساحت می باشد که از این میزان 3 هزار مترمربع ساختمان و تاسیسات است. در این مجموعه 3 حلقه چاه عمیق آب وجود دارد که یکی از آنها در حال بهره برداری و 2 حلقه دیگر در حال تجهیز می باشند. پهنه نهالستان بزرگ کرج 116 قطعه و دارای 2 خیابان اصلی آسفالتی و متشکل از 80 قطعه یک هکتاری، 30 قطعه کمتر از یک هکتار و 6 قطعه بیشتر از یک هکتار است. شایان ذکر است که در سال 93 تصمیم تحویل نهالستان بزرگ کرج به شهرداری این کلانشهر گرفته شد که به نظر می رسد از اقدامات خوب این دوره مدیریت شهری جهت تولید هرچه بهتر و بیشتر نهال و در دسترس قرار دادن شهروندان و زیباتر کردن شهرمان است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود