12 اسفند 1394
شماره خبر: 159677

استان های معین قبل از حادثه از وضعیت یکدیگر مطلع شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

استان های معین قبل از حادثه از وضعیت یکدیگر مطلع شوند


معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران با تاکید بر نقش موثر استان های معین در کاهش خسارت های ناشی از حوادث گفت: این استان ها باید با برگزاری نشست های مختلف ، قبل از حوادث از وضعیت امکانات و میزان آمادگی یکدیگر مطلع شوند.
مرتضی اکبرپور در نشست تدوین دستور العمل وظایف استان های معین درحوادث ملی و منطقه ای که در مجتمع فرهنگی و تفریحی میلاد کرج برگزار شد، افزود: استان های معین باید با برگزاری برنامه های تمرینی آموزشی مشترک با استان های همجوار، توان عملیاتی خود را برای مواقع اضطرار بالا ببرند. وی ادامه داد: اگر بنای کار به خوبی پایه گذاری شود در مواقع اضطرار، برخی حوادث به بحران جدی تبدیل نخواهد شد . اکبرپور گفت: در سال های اخیر توانسته ایم زلزله های بالای چهار ریشتر را در مناطقی همچون لرستان ، ایلام و هرمزگان مدیریت کنیم و باید توانمندی امدادی خود را بیش از این افزایش دهیم.
معاون سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: تاکنون اهمیت و نقش استان های معین در کاهش آسیب ها مورد غفلت قرار گرفته و باید در این زمینه بیشتر کار شود. وی خاطرنشان کرد: هماهنگی ها نباید منوط به مواقع حادثه یا پس از آن شود بلکه با توجه به محور موضوعی پیشگیری که در اولویت کاری قرار دارد امروز لازم است تا قبل از حادثه نیز هماهنگی هایی برای کاهش خسارت های ناشی از حوادث مختلف صورت گیرد . مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز نیز دراین نشست گفت : یکی از مشکلات ویژه دراستان نوپای البرز نبود زیر ساخت های لازم برای مدیریت بحران در بسیاری از حوادث است . مهدی مهرور اضافه کرد: بسیاری از ادارات کل استان البرز در ساختمان های استیجاری فعالیت می کنند و به این همین دلیل نمی توان برای محل استقرار آنها استحکام بنا ایجاد کرد. وی ادامه داد: ساختمان مدیریت بحران به عنوان مرکز فرماندهی دراین زمینه هنوز مشخص نشده اگر چه زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع در مجاورت آزاد راه تهران - کرج - قزوین برای احداث آن اختصاص یافته است. مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز افزود: نبود بسیاری از زیر ساخت های امدادی در استان البرز بواسطه نوپا بودن آن از دغدغه های تیم های امدادی به شمار می رود که لازم است توجه ویژه ای دراین زمینه صورت گیرد.دراین نشست مدیران بحران و نمایندگان استان های سمنان ، قزوین ، مرکزی ، قم ، فارس ، تهران و اصفهان به بیان نقطه نظرات خود در زمینه تدوین دستور العمل وظایف استان های معین درحوادث ملی و منطقه ای پرداختند .

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود