20 اسفند 1394
شماره خبر: 160156

امسال پیام "عبور پاک از کرج" را به مسافران نوروزی اعلام می نماییم

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

امسال پیام "عبور پاک از کرج" را به مسافران نوروزی اعلام می نماییم


معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج، در جلسه ستاد خدمات سفرهای نوروزی این کلانشهر با اشاره به تردد حدود 20 درصد از مسافرین نوروزی کشور از محورهای استان البرز گفت: مسافرینی که از محورهای استان البرز تردد می کنند باید بدانند آخرین مسافران این جاده نیستند و باید با "عبور پاک از کرج" راه ها و محیط زیست زیبای این استان را برای آیندگان نیز حفظ نمایند.
"محمد تقی ایرانی" با بیان این مطلب گفت: استان البرز ، محل عبور بسیاری از مسافرین نورزی است که برای سفر به شهرهای دیگر از بزرگراه ها و جاده های این استان می گذرند. بنابراین به تمامی مسافران عبوری از محورهای جاده های زیبای استان البرز، توصیه می کنیم با "عبور پاک از کرج" ، حاشیه جاده ها به خصوص جاده زیبای چالوس و رودخانه های استان البرز را آلوده نکنند.
فرماندار کرج، با تاکید بر نقش مهم شهروندان در حفاظت از محیط زیست گفت: مردم باید در کنار مسئولین نسبت به وظایف خود برای حفظ محیط زیست ، مسئولانه عمل کنند و کمک کنند تا فضایی با نشاط در روزهای پایان سال و آغاز سال جدید برای همگان فراهم شود. وی یکی از نشانه های تمدن در جامعه امروز را حفاظت از محیط زیست و تلاش برای جلوگیری از آسیب رساندن به آن خوانده و گفت: امروز همه ما در رشد و توسعه جامعه ای که در آن زندگی می کنیم سهیم هستیم و باید بر اساس قانون، عرف، ارزشهای فرهنگی و آموزه های دینی خودمان، برای حفظ محیط زیست زندگی مان مسئولانه رفتار نماییم. وی افزود: وظیفه خانواده ها در آموزش نوع دوستی، توجه به محیط پیرامون و حفاظت ازآن بسیار مهم و تاثیرگذار است و باید یکی از مهمترین دغدغه های خانواده ها آموزش این موضوع به فرزندان باشد. ایرانی در ادامه به هماهنگی دستگاه های مسئول در ستاد خدمات سفرهای نوروزی اشاره کرده و گفت: تمهیدات لازم برای تردد و اسکان و ارائه خدمات مختلف به مسافران نوروزی اندیشیده شده و در سطح شهرستان کرج، از روزهای پایان سال 94 تا 15 فروردین 95 ، نیروهای امدادی ، آتش نشانی، محیط زیست، نیروهای انتظامی و امنیتی، ورژانس و هلال احمر و سایر دستگاه های مسئول برای اداره خدمات به شهروندان در آماده باش کامل قرار دارند. وی گفت: برای اسکان موقت مسافران نوروزی در چهار ناحیه آموزش و پرورش کرج و بخش آسارا ، مدارسی مهیا شده که میزبان مسافرین نوروزی خواهند بود. ایرانی تصریح کرد: استقرار ایستگاه های شبانه روزی امداد و نجات، ایستگاه های آتش نشانی ، پایگاه های سلامت ، اتوبوس آمبولانس ها در مسیر اتوبان تهران – کرج و جاده کرج- چالوس، هلی کوپتر امداد، استقرار نیروهای پلیس راه و راهنمایی و رانندگی در محورهای تردد مسافرین نوروزی، و همچنین کشیک های مستمر محیط زیست، از اقداماتی است که برای ارائه خدمات به مسافرین نوروزی پیش بینی شده است. ایرانی اضافه کرد: همچنین جهت تامین نان برای مسافرین محور جاده کرج- چالوس، سهمیه آرد نانوایی ها در ایام نوروز افزایش پیدا کرده و مشکلی برای تامین نان در این جاده پرتردد وجود نخواهد داشت. معاون استاندار البرز با اشاره به پیش رو بودن جشن چهارشنبه آخر سال تاکید کرد: خانواده ها باید حفظ سنت ها را با رعایت آداب شهرنشینی ، و توجه به نکات ایمنی به فرزندان خود بیاموزند تا ان شاء الله روزهای پیش رو با شادی و خوشی مردم همراه باشد . ضمن اینکه ایام فاطمیه است و حرمت دخت نبی مکرم اسلام (س)هم توسط مردم رعایت می شود و نیازی به توصیه نیست .
ما هرساله شاهد صدمات و خساراتی که بواسطه استفاده از مواد محترقه قاچاق، غیرقانونی و غیر استاندارد بوجود می آید هستیم که این صدمات غیرقابل جبران است و خانواده هایی را محزون و حتی عزادار می کند ، ما با این حرکات باید برخورد کنیم و اجازه ندهیم شادی مردم به عزا تبدیل شود. وی در پایان به ضرورت آماده سازی برخی مکان ها برای چهارشنبه آخر سال تاکید کرده و گفت: شهرداری کرج مکان هایی را برای چهارشنبه پایان سال در پارک ها آماده کند و نیروی انتظامی هم مراقبت کند تا ا ن شاء الله حادثه ای اتفاق نیفتد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود