4 خرداد 1395
شماره خبر: 163596

برخورد قاطع با تغییر غیرقانونی کاربری اراضی کشاورزی و باغات طالقان

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

برخورد قاطع با تغییر غیرقانونی کاربری اراضی کشاورزی و باغات طالقان


فرماندار طالقان گفت: هرگونه تغییر غیرقانونی و غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی و باغات این شهرستان با برخورد قاطع همراه خواهد بود.
مصطفی فراهانی اظهار داشت: این شهرستان دارای آب و هوای بسیار مناسب و باغات و اراضی کشاورزی متعددی است که همین امر موجب شده برخی افراد سودجو به دنبال ساخت و ساز در باغ‌ها و مزارع طالقان و ویلاسازی باشند. وی افزود: متاسفانه ویلاسازی‌های انجام شده در سال‌های اخیر نقش مهمی در تخریب باغات طالقان داشته است و اگر به این امر توجهی نکنیم، در آینده اثری از باغات و آب و هوای مناسب این شهرستان باقی نمی‌ماند. عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان طالقان گفت: در این راستا طرح نظارت بر ساخت و سازها در طالقان با همکاری دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار گرفته و اجازه هیچ‌گونه تغییر کاربری به افراد سودجو و متخلف را نخواهیم داد. فراهانی تأکید کرد: به طور قطع برخورد با تغییر کاربری غیرمجاز و غیرقانونی باغات و مزارع کشاورزی در طالقان، جدی، قاطع و قانونی خواهد بود و افراد سودجو نباید تصور کنند که در صورت اقدام به ساخت‌وساز غیرمجاز، قانون با آنها برخوردی نخواهد داشت. وی افزود: برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده در این حوزه، باید دستگاه‌های اجرایی و دولتی در کنار نهادهای نظارتی و بازرسی تلاش بیشتری داشته و به طور مرتب وضعیت ساخت‌وسازها و همچنین شرایط نگهداری باغات و مزارع را بررسی کنند. فرماندار طالقان بیان داشت: فرمانداری هیچ‌گونه کم‌کاری و غفلت در این زمینه را قابل قبول ندانسته و مدیران دستگاه‌های مربوطه موظف هستند که گزارش کارهای انجام شده در این زمینه را به طور مرتب به فرمانداری ارائه کنند. فراهانی حفظ و نگهداری محیط زیست، باغات و مزارع کشاورزی را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: هرگونه تخریب و تغییر کاربری باغ‌ها و اراضی کشاورزی خسارات جبران‌ناپذیری به سلامت، محیط زیست و اقتصاد کشور وارد می‌کند و نباید اجازه دهیم که یک عده سودجو به راحتی با اقتصاد و سلامت جامعه بازی کنند. وی نقش مردم در مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تغییر کاربری‌‌های غیرقانونی را مهم دانست و اظهار داشت: مردم باید همراهی لازم را با دستگاه‌های نظارتی و بازرسی داشته و ضمن پرهیز از ساخت‌وسازهای بدون مجوز، هرگونه تخلفی را به مراجع صلاحیت‌دار اعلام کنند.

منبع فارس
ميهمان
پاسخ 9/03/1395 - 11:49 شهرام
با سلام و تشكر خدمت فرماندار محترم طالقان؛، خواهشمنديم و استدعا داريم با قاطعيت دائمي و نه مانند گذشته مقطعي، جلوي ساخت و سازهاي بي رويه و گسترش بافت روستاها را بگيريد. بين شهرك و كولج در حريم بسيار نزديك رودخانه، ويلاي بزرگي ساخته شده كه پس ماند و فاضلاب آن داخل رودخانه ريخته مي شود و حتي مسير تردد اهالي را نيز كاملاً مسدود !!! كرده. چطور مسئولان مجوز چنين رسوائي را صادر نموده اند؟؟ در مقابل اخذ چه چيز باارزشي!!!! تن به اين ننگ داده اند؟؟؟!!!
اينك از محضر حضرتعالي در محضر خداوند متعال تمنا مي نمائيم؛ ترتيبي جدي اتخاذ فرمائيد تا جلوي تخريب باغات و طبيعتي كه حق ما فرزندان طالقان است و از حضرت احديت به ارث برده ايم، گرفته شود. منتظر برخورد جدي و تمام قد و اما دائمي !! با اين ساخت و سازهاي ويرانگر هستيم..
با تشكر فراوان و دعاي خير

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود