5 خرداد 1395
شماره خبر: 163683

البرز نیازمند توجه ویژه در حوزه آلودگی‌های زیست محیطی است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

البرز نیازمند توجه ویژه در حوزه آلودگی‌های زیست محیطی است


مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: البرز استانی سرآمد از نظر تنوع زیست محیطی در کشور بود که متاسفانه به دلیل مهاجرت های بی رویه به یکی از استان‌های آلوده کشور تبدیل شده است.
مهدی مهرور در آئین بزرگداشت روز جهانی تنوع زیستی که ظهر چهارشنبه در مجتمع ایثار شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد، اظهار کرد: امید است در سایه همفکری، همدلی و همکاری بتوانیم زیرساخت های خوبی برای محیط زیست البرز ایجاد کنیم و شاهد رشد بیشتر فضای سبز و زیستی کشور باشیم. وی با اشاره به اینکه البرز نگاه ویژه مدیران زیستی کشور را می طلبد، افزود: استان البرز سبقه خوبی در بحث محیط زیست، فضای سبز و آب و هوای معتدل و مناسب داشت اما مهاجرت بی رویه، ساخت و ساز نامتقارن سبب شد حدود هشت جلسه اضطرار آلودگی هوا تنها در زمستان سال گذشته برگزار شود. مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز تصریح کرد: شهری که سرآمد آب و هوای خوب و تنوع زیست محیطی بود امروز به سبب سیل صنعت و مهاجرت، از شهرهای آلوده کشور محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته به هیچ وجه بحث آلودگی هوا در البرز وجود نداشت، گفت: امروز شهرستان های البرز دارای آلودگی های زیادی هستند و جلسات زیادی برای کاهش این آلودگی ها در استان برگزار می شود که نیازمند توجه و مدیریت ویژه در این حوزه هستیم. مهرور خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم تا سه عنصر آب، خاک و هوا را پاک نگاه داریم چرا که در غیر این صورت محیطی برای زندگی انسان، حیوانات و تنوع زیست باقی نمی ماند. وی با تاکید بر اینکه حفظ تنوع زیست محیطی، حفظ حیات بشر است، افزود: سخنرانی های متعدد مقام معظم رهبری و تاکید رئیس جمهور نشان از اهمیت و لزوم نگاه جدی مسئولان به این مقوله دارد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در خاتمه پلمب سوخت مازوت نیروگاه منتظر قائم شهرستان فردیس که در سال گذشته انجام شد را از اقدامات مهم در حوزه حفظ محیط زیست برشمرد و بیان کرد: آلودگی در این استان علاوه بر البرز، بر استان های همجوار و سایر استان های کشور تاثیر می گذارد و در همین راستا باید در حفظ و نگهداری آب، خاک و هوا سالم بکوشیم.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود