6 خرداد 1395
شماره خبر: 163706

مپنا تحول آفرین در اقتصاد منطقه و استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

مپنا تحول آفرین در اقتصاد منطقه و استان البرز


کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید،با حضور استاندار البرز و جمعی از مشاوران و مدیران کل استان، این بار در کارخانجات گروه صنعتی مپنا تشکیل شد. حضور در خطوط تولید توربین سازی و بررسی برخی موانع یکی از بزرگترین مراکز صنعتی کشور در فردیس از محورهای این بازدید بشمار می رفت.
"سیدحمیدطهائی" در رأس هیاتی از مشاوران، مدیران کل استان ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را که بصورت میدانی در واحدهای تولیدی و صنعتی استان تشکیل می شود، این بار به حضور در کارخانجات گروه مپنا در فردیس اختصاص داد. وی قبل از این بازدید در سالن همایش های یکی از بزرگترین مراکز ساخت توربین کشور در جمع مدیران استان اظهار داشت: دستاوردهای مپنا موجب خودکفایی داخلی، مایه مباهات و افتخار است، آنچه مقام معظم رهبری و همچنین دکتر روحانی رییس جمهوری نیز با حضور خود در این مجموعه بزرگ صنعتی، خدمات و دانش مپنا را افتخار آفرین برای نظام اسلامی برشمردند.
مپنا تحول ساز در اقتصاد منطقه
وی با مهم خواندن نقش این مرکز در اقتصاد منطقه تصریح کرد: به این ترتیب استقرار این مرکز برای استان نیز سبب ساز رشد و توسعه داخلی خواهد بود. استاندار البرز با اشاره بر ضرورت بهره مندی از تمامی ظرفیت های شرکت های گروه مپنا بیان کرد: ایجاد خوشه های صنعتی در رشته های مختلف، مکمل و پیوند دهنده بین علم و پژوهش در کنار صنعت خواهد بود. طهائی تأکید کرد: باید این مجموعه غنی از علم و فناوری، در مسیر رونق استان بیش از پیش بکار گرفته شود.
لزوم پیوست فرهنگی در طرح های توسعه محور صنعتی
وی همچنین نقش شرکت های گروه مپنا را با تورنمنت بالای اقتصادی و تولیدی حایز اهمیت در اقتصاد منطقه خواند. لزوم پیوست فرهنگی در طرح های توسعه محور، از دیگر تأکیدات استاندار بود.
انعکاس مسائل واحدهای شاخص ملی در استان با مسئولان کشور
استاندار البرز در ادامه ضمن بررسی ظرفیت شرکت های مپنا، بخشی از مسائل و دغدغه های این مجموعه را نیز در قالب گزارشی دریافت کرد.وی با اشاره به تشکیل جلسات هفتگی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در محل واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: رفع بخشی از موانع تولیدی واحدهای شاخص ملی که در استان مستقر هستند فراتر از تصمیم گیری های داخلی است، لذا مسائلی که باید در ابعاد ملی نسبت به آن تصمیم گیری کرد،به سطوح ملی گزارش داده خواهد شد، اخیراً نیز با معاونان رییس جمهوری مذاکراتی در این زمینه داشته ام تا بخشی از مسائل استان با ابعاد کلان، در سطح ملی انعکاس پیدا کند.
احداث کنار گذر جنوبی مسیر اتصال ورودی کرج به محدوده فردیس راهکار گشایش ترافیک
وی در خصوص مشکل دسترسی به مسیر مپنا و گره های ممتد ترافیکی در محدوده پل فردیس و محورهای منتهی به این مرکز صنعتی،گفت: در حال حاضر 8 درصد بار ترافیک کشور بر دوش البرز است و این امر به مسئله ای فراگیر تبدیل شده که البته در حوزه استحفاظی مذکور طرح مطالعاتی کنار گذر جنوبی از امتداد مسیر شهدای البرز در ورودی کرج به سمت پل فردیس، راهکار اصلی برای گشایش بار ترافیک این محدوده خواهد بود که در دست پیگیری قرار دارد. طهائی همچنین ضمن اشاره به بخشودگی های مالیاتی واحدهای فعال بیان کرد: انتظار می رود گردش های مالی بانکی نیز در بانک های مستقر استان صورت پذیرد تا زمینه ساز رونق اقتصادی داخلی نیز باشد. استاندار البرز در ادامه ایجاد آموزشکده های مجاور با شرکت گروه های مپنا را نیز زمینه ساز انتقال دانش فنی و تربیت نیروهای زبده و کارآمد دانست.
فرصتی برای رقابت در عرصه بین المللی
نماینده عالی دولت در محور دیگری با اشاره به فرصت همکاری های مشترک با کشورهای دنیا تصریح کرد: اکنون که دروازه های رقابت در عرصه بین المللی گشوده شده است باید با دانش افزایی و مجهز شدن به فناوری های روز در این ماراتن پیشگام حرکت نماییم. مپنا، شرکت خدمات مهندسی، صنعتی و بنگاه اقتصادی است که در زمینه سرمایه‌گذاری، مدیریت، ساخت و اجرای پروژه‌های نیروگاهی، صنایع نفت و گاز و نیز حمل‌و نقل ریلی، فعالیت می‌نماید. نام این شرکت (مپنا) مختصر شده مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران می‌باشد، که نام یک شرکت صنعتی و بنگاه اقتصادی ایرانی است، که در حوزه صنایع نیروگاه برق، نفت و گاز و ترابری ریلی بصورت پیمانکار اجرایی و سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند.شرکت مپنا به صورت سهامی عام اداره می‌شود و سهام آن در بازار بورس اوراق بهادار تهران داد و ستد می‌شود.این شرکت ۸۵٪ درصد از ظرفیت نصب شده شبکه برق کشور، با بیش از ۵۶۰۰۰ مگاوات و به ارزش قراردادی بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار را مهندسی، تامین کالا و تجهیزات، احداث یا سرمایه‌گذاری کرده یا اجرای آنها را، در دست انجام دارد. گفتنی است، استاندار البرز به همراه اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، معاونان، مشاوران و جمعی از مدیران کل در ادامه بازدید از تعدادی کارخانجات گروه مپنا داشتند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود