21 تیر 1395
شماره خبر: 166128

هشدار فرماندار کرج درباره وقوع اتفاق ناخوشایند در جاده کرج-چالوس

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

هشدار فرماندار کرج درباره وقوع اتفاق ناخوشایند در جاده کرج-چالوس


فرماندار کرج با بیان اینکه بهسازی روستایی به‌ویژه در بخش آسارا و جاده کرج - چالوس که دائما در معرض حوادث طبیعی قرار دارد باید مدنظر قرار گیرد، گفت: در این مناطق سال‌ها است که آبخیزداری صورت نگرفته و من در زمینه وقوع اتفاق در این منطقه هشدار می‌دهم.
محمدتقی ایرانی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: توزیع اعتبارات باید براساس شاخص جمعیت و دیگر شاخص‌ها باشد. کل اعتبارات استان تکافوی این همه مشکلات و مسائل را نمی‌دهد و باید تلاش شود که شاخص‌های البرز در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارتقا پیدا کند. وی با بیان اینکه باید اعتبارات مناسب در این حوزه تخصیص یابد، عنوان کرد: علی‌رغم افزایش 57 درصدی شاخص‌ها هنوز استان 25 در بین 31 استان کشور هستیم که برای این استان زیبنده نیست. فرماندار کرج با بیان اینکه ساختمان‌های شهرستان کرج با توجه به اینکه در اختیار ادارات کل قرار گرفته با کمبودهایی مواجه است، گفت: هر‌چه اعتبار در شهرستان و استان تخصیص می‌یابد به نام شهرستان کرج جذب می‌شود ولی به کام ادارات‌کل استان می‌شود.
ایرانی با بیان اینکه ادارات و ساختمان‌ها باید به ادارات کرج واگذار شود تا بتوانند به وظایف خود عمل کنند، گفت: ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد(ع) که چهارمین گلزار شهدای کشور با 1700 شهید است از پروژه‌های مهمی است که لازم است سهم 25 درصدی اعتبارات در این زمینه تخصیص یابد. وی با بیان اینکه لازم است که پروژه‌های نیمه‌کاره به بخش خصوصی واگذار شوند، بیان کرد: در فضایی که اقتصاد مقاومتی شکل گرفته و توان بخش خصوصی در این زمینه می تواند راهگشا باشد باید از این ظرفیت بهره‌گیری شود. معاون استاندار البرز با بیان اینکه پروژه‌هایی که باید به بخش خصوصی واگذار شود نباید از گردونه واگذاری خارج شود،گفت: اگر دستگاه‌ها و مدیران اجرایی نتوانسته‌اند این پروژه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنند امروز در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان این پروژه‌ها روی میز قرار می‌گیرد.
ایرانی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به این موضوع توجه کنند، گفت: بهسازی روستایی به ویژه در بخش آسارا و جاده کرج - چالوس که دائما در معرض سیل و حوادث طبیعی قرار دارد باید مد نظر قرار گیرد. فرماندار کرج با بیان اینکه لازم است به این پروژه‌ها به صورت استانی و ملی نگاه کرد، افزود: در این مناطق سال‌ها است که آبخیزداری صورت نگرفته و من در زمینه وقوع اتفاق در این منطقه هشدار می‌دهم که یکی از نمونه های آن سیل در روستای سیجان بود. وی با بیان اینکه تکمیل پروژه تصفیه‌خانه و تکمیل کانال پساب کرج از ماهدشت سبب اذیت و آزار مردم می‌شود، گفت: امیداریم که در این اعتبارات توجه ویژه‌ای به این مسائل شود.



منبع: تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود