5 مرداد 1395
شماره خبر: 167167

واگذاری ۵۰ هکتار زمین معوض به اهالی «سیجان» در مناطق حفاظت شده

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

واگذاری ۵۰ هکتار زمین معوض به اهالی «سیجان» در مناطق حفاظت شده


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز از واگذاری پنجاه هکتار زمین معوض به اهالی روستای سیجان در مناطق حفاظت شده استان خبر داد.
بیست و هشتم تیرماه سال گذشته بارش ۱۳ میلیمتری باران در برخی روستاهای محور کرج - چالوس از جمله روستای سیجان باعث به وقوع پیوستن سیل و جان باختن هشت نفر از هموطنان شد.
اهالی روستای سیجان با گذشت یک‌سال از وقوع سیل از روند اجرای امور راضی نیستند، در این خصوص هیربد معصومی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: زمین برای ساکنان روستای سیجان به مساحت ۵۰ هکتار مشخص شده که در منطقه حفاظت شده قرار دارد. وی اضافه کرد: در صورتی که بخواهیم در استان البرز اقدامی انجام دهیم در حریم، بستر و منطقه حفاظت شده قرار می گیرد با وجود مشکلات مذکور در ظاهر این گونه به نظر می رسد که باید مردم طالقان و چالوس را به مناطق دیگر و خارج از استان البرز کوچ دهیم. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز خاطرنشان کرد: دهیار روستای سیجان حضور خوب و فعالی را از خود نشان داده است. وی با تاکید بر اینکه امیدواریم وضعیت تخصیص اعتبارات در سال جاری بهتر باشد، تصریح کرد: به طور قطع ناگزیر به تخریب خانه هایی که در بستر و حریم رودخانه قرار دارند، هستیم.معصومی در خاتمه یادآور شد: اگر در ۵۰ هکتار زمین یاد شده اجازه فعالیت پیدا نکنیم از مسکن مهر استان به عنوان زمین معوض استفاده خواهیم کرد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود