11 مرداد 1395
شماره خبر: 167418

فضای جهانی به نفع اقتصاد داخلی مهیا شده است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

فضای جهانی به نفع اقتصاد داخلی مهیا شده است


استاندار البرز با بیان اینکه فضای جهانی به نفع اقتصاد داخلی مهیا شده است و دولت حامی بخش خصوصی است،گفت: انتظار می رود بخش خصوصی نیز به نفع توسعه اقتصادی کشور فرصت سازی کند.
«سیدحمیدطهائی» در«دوازدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» که در سالن شهدای دولت برگزار شد،با اشاره به شرایطی که در کشور بعد از برجام ایجاد شده استگفت: فضای جهانی به نفع اقتصاد داخلی رقم خورده و جو ایران هراسی و حصر اقتصادی از بین رفته است. وی با بیان اینکه شرایط برای توسعه فعالیت های تجاری و اقتصادی مهیاست افزود: طبق گزارش رئیس کل بانک مرکزی با آزاد سازی مبادلات ارزی و بانکی و تسهیلاتی که دولت زمینه ساز ایجاد آن بوده است روز به روز شرایط برای گسترش مبادلات تجاری بیشتر می شود. طهائی با بیان اینکه در حال حاضر کشورهای شاخص از ایران نفت خریداری می کنند، تصریح کرد:به اذعان دشمنان جمهوری اسلامی، صادرات نفتی کشور بروز شده و سهم ایران در بازارهای جهانی از طریق فروش نفت بروز پرداخت می شود. استاندار البرز ادامه داد: بنابراین شرایط برای توسعه اقتصادی فراهم شده و امیدوارم بخش خصوصی در این استان که اغلب نیز واحدهای تولیدی مختلف صنعتی، کشاورزی و جزو واحدهای شاخص ملی هستند از این فرصت برای توسعه تبادلات اقتصادی به نفع کشور استفاده کنند. وی بیان کرد: انتظار می روداتاق بازرگانی نیز از فرصتی که دولت در اختیار قرار داده برای توسعه صادرات کشور نهایت بهره وری را داشته باشد. طهائی گفت:عمده مسئولیت اقتصاد مقاومتی بر روی دوش بخش خصوصی است و ما همواره در جایی که نیاز به روغن کاری چرخ صنایع باشد کمک کننده خواهیم بود. فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی در ادامه ضمن تأکید صریح بر این نکته که باید تمایز مشهودی بین برنامه های اقتصاد مقاومتی با گزارش های عادی وجود داشته باشد،اظهارداشت: برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی یک برنامه عادی نیست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور به دستگاه ها و وزارتخانه ها برنامه هایی محول نموده که باید انجام دهند و عمده کار وزارتخانه ها نیز در ستاد اقتصاد مقاومتی مشخص شده است. وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در شرایط فعلی اولویت اول است تصریح کرد: بر اساس سیاست دولت و راهبردهای اقتصاد مقاومتی پروژه های عمرانی که کلنگ آن بر زمین خورده در اولویت است و طبق تاریخ مقرر باید به اتمام برسد.
فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی در استان تصریح کرد: مجریان منطقه ای باید گزارش برنامه های اقتصاد مقاومتی را اعلام کرده و علت تأخیر و موانع نیز اعلام شود تا در ستاد نسبت به رفع آنها تصمیم گیری شود. استاندار البرز با تأکید بر اینکه برنامه های اقتصاد مقاومتی باید به مثابه نفس کشیدن ساری و جاری در امور باشد،افزود: فعالیت دستگاه ها در این زمینه باید با قدرت و قوت انجام شود. طهائی همچنین در بحث آمار صادرات غیرنفتی نیز بیان کرد: باید اطلاعات ورودی و خروجی کالاهای صادراتی موجود باشد تا در بحث ترخیص کالا و صادرات با اطلاعات کافی برنامه ریزی کنیم. گفتنی است،گزارش شرکت خدمات هوایی فرودگاه پیام، گمرک پیام و اعلام تصویب نامه حمایت از صادرات غیرنفتی استان از محورهای دوازدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود