14 مرداد 1395
شماره خبر: 167709

قوانین برای تسهیل در امورصنایع تا جایی منعطف شود که نشکند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

قوانین برای تسهیل در امورصنایع تا جایی منعطف شود که نشکند


استاندار البرز با بیان اینکه بیش از 75 درصد مصوبات جلسات کارگروه تسهیل البرز اجرایی شده است، بازدید خود از صنایع و واحدهای تولیدی استان را تجلی از الگوهای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اگر موانع قانونی نیز وجود دارد باید برای تسهیل در امورصنایع تا جایی منعطف شود که تبدیل به قانون شکنی نشود.
سیدحمیدطهائی" در جلسه"کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان" که پس از بازدید سه واحد تولیدی و صنعتی در یکی از واحدهای تولیدی ماهدشت تشکیل شد در جمع بندی تصمیمات اخذ شده کارگروه اظهار داشت: خلاقیت در تجهیزات و فناوری را امروز در صنایعی که مورد بازدید قرار گرفت شاهد بودیم.
تجلی اقتصاد مقاومتی در صنایع البرز
وی افزود: از آنجایی که عمده مطالبات صنایع استان طرح های توسعه محور بود این امر حاکی از ارتقا توان واحدهای تولیدی داخلی است که خود تجلی بارزی از الگوهای اقتصاد مقاومتی بشمار می رود.
طهائی با بیان اینکه کارگروه تسهیل از کارگروه های فعال و موفق استان طی دو سال اخیر بوده است،گفت: تا کنون بیش از 75 درصد مصوبات کارگروه تسهیل استان اجرایی شده است.
مدیران در جایگاه نمایندگان وزارتخانه ها باید پاسخگو باشند
وی با بیان اینکه هر مدیر در استان نماینده وزارتخانه خود محسوب می شود افزود: هر مصوبه این کارگروه باید توسط مدیران مربوطه پیگیری شود و در قبال عملکرد دستگاه خود پاسخگو باشند.
قوانین باید تا جایی منعطف شود که نشکند
طهائی با تاکید بر اینکه انتظار و توقع ما از مدیران رفع موانع واحدهای صنعتی است،تصریح کرد: لزوم بازنگری در قوانین احساس می شود،گاهی اوقات لازم است قوانین با انعطاف بیشتری نرم شود البته تا جایی که قانون نشکند.
سوخت آزاد فرودگاه پیام مانع صادراتی
طهائی همچنین در خصوص مشکل سوخت واحدهای صنعتی نیز گفت: فرودگاه باری و صادراتی استان نیز با این مشکل مواجه است و برای صادرات و ترخیص بار باید سوخت آزاد خریداری کند که این برای صادرکنندگان به صرفه نیست که باید تدبیری در این زمبنه صورت گیرد. استاندار البرز با بیان اینکه نباید به بهانه ابلاغ نشدن بخشنامه ها امور را به تعویق انداخت، ادامه داد: اگر موضوعی فراتر از تصمیمات حوزه مدیریتی شماست موظف به انتقال آن به مرتب مافوق هستید.
در شرایط اقتصاد مقاومتی تأخیر در اجرای امور پذیرفتنی نیست
وی با بیان اینکه در شرایط اقتصاد مقاومتی قرار داریم و مقام معظم رهبری نیز عنوان "فرماندهی اقتصاد مقاومتی"را بر ستاد اقتصاد مقاومتی نام نهاده اند، گفت: معظم له در دیدار با سران قوا این نام را بر روی ستاد قرار داده اند،ستاد فرماندهی را در دوران جنگ هم داشتیم و با فردی تعارف نداشتیم چرا که جبهه و نیازهای آن برهه اولویت داشت. بنابراین اکنون هم در شرایط اقتصاد مقاومتی نباید کارها را به تاخیر انداخت. طهائی با بیان اینکه معاون اول رئیس جمهور در مذاکرات خود با بنده از همراهی برای صدور مصوبات ظرف 10 روز خبر داده اند،گفت: باید طرحی نو در اندازیم و هر مدیر در حوزه خود باید ببیند که چگونه طرح های جدید ایجاد کند. استاندار البرز با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهمی که در بازدید واحد تولیدی - زارعی استان که بخشی از محصولات آن نیز به کشورهای همسایه صادر می شد موضوع توجه به بسته بندی محصولات و سبزیجات بود که با افتتاح واحدهای مرتبط در امر بسته بندی صادراتی بخش عمده ای از کالاهای استان با شاکله مناسب تری صادر خواهد شد. در بازدید میدانی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدی استان،معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری، فرماندار کرج،مدیرکل صنعت،معدن وتجارت، جمعی از مدیران کل نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود