16 مرداد 1395
شماره خبر: 167815

مسائل البرز نیازمند چاره اندیشی و رهگشایی است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

مسائل البرز نیازمند چاره اندیشی و رهگشایی است


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با اشاره به ویژگی های خاص این استان گفت: مسائل مختلف این استان در حوزه های اجتماعی، سیاسی و امنیتی نیازمند چاره اندیشی و رهگشایی است .
فتح الله حقیقی در بازدید از جهاد دانشگاهی استان البرز به مناسبت سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی افزود: تراکم جمعیتی حدود 5برابری کشور و جمعیت دانش آموزی و دانشجوییآن برابر با 17 استان است و مهاجرت بالا از جمله ویژگی های این استان به شمارمی رود . وی ادامه داد:البرز محل عبور 13 استان است که این امر نیز معنی اجتماعی ، سیاسی و امنیتی متفاوت را بوجود می آورد بنابراین باید چاره اندیشی ویژه درآن داشت . معاون استاندار البرز گفت: امروز فرصت ها در البرزبیشتر از تهدیدات است و در بخش پژوهش باید فعالیت های کاربردی داشت و فعالیتهای پژوهشی که عملیاتی نباشد فایده ای ندارد.
وی تاکید کرد: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری آسیب های اجتماعی را باید جدی بگیریم اجرای منویات ایشان ضروری بوده بطوریکه در بحث آسیب های جتماعی باید الگو داشت و از این الگوها برای رفع مشکلات استقبال می شود . حقیقی خاطرنشان کرد: پژوهش دارای 12 رکن است که یکی از رکن های رقابت اقتصاد جهانی امروز پژوهش است که باید هرچه بیشتر پژوهش را تجاری سازی کرد. وی اضافه کرد: دربحث تجاری سازی پژوهش جهاد دانشگاهی می تواند الگو باشد امروز تشکیل اتاق های فکرد دراین استان مورد توجه قرار گرفته است .معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: جهاد دانشگاهی می تواند در طرح پایش سرمایه اجتماعی پژوهش داشته و همکاری های خوبی با جهاد و رسانه ها برای پیشبرد اهداف توسعه ای مد نظر داریم . وی تاکید کرد:البرز استانی استراتژیک است که درآن بدون فعالیت علمی و برنامه ریزی نمی توان پیش رفت اگرچه دراین بین باید پاسخگویی لازم را نیز به مردم داشت. حقیقی یادآورشد: امروز دنیا به سمت فناوری به روز اطلاعات می رود که جهاد دانشگاهی می تواند پیش قدم شود و آموزش ضمن خدمت نهادها و مشکلاتی که دراین زمینه وجود دارد را باید ریشه یابی کرد. وی افزود:امروز کارشناسان را باید به علوم نوین تسلط یابند و فعالیت های پژوهشی دراین بین سهم بسزایی در پیشبرد اهداف توسعه ای دارد.معاون استاندار البرز گفت: امروز اگرچه مصون از تمام آسیب ها شده ایم به دلیل همدلی است و درسال گذشته شاهد آن بودیم که به واسطه اهمیت موضوع مقام معظم رهبری ان سال را سال همدلی و همزبانی دولت و ملت عنوان کردند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود