2 شهریور 1395
شماره خبر: 168838

البرز بر سکوی دوم سرمایه گذاری خارجی در کشور

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

البرز بر سکوی دوم سرمایه گذاری خارجی در کشور


استاندار البرز در نشست خبری خود با رسانه ها بخشی از دستاوردهای دولت را در این استان تشریح کرد.
«سیدحمیدطهائی» در نشست خبری تشریح برنامه های هفته دولت که در سالن شهدای دولت برگزار شد، بخشی از دستاوردهای دولت را در بخش توسعه سرانه های بهداشتی و درمانی تشریح و اظهار داشت: با تلاش دولت تعداد تخت های بیمارستانی استان تا پایان امسال به 1200 تخت می رسد. وی با بیان اینکه هفته دولت فرصت مناسبی برای گزارش عملکرد مسئولان دولت به مردم است، به رشد درآمدهای غیرنفتی اشاره کرد و افزود: با تلاش هایی که دولت انجام داده است در زمینه صادرات و بازرگانی پیشگام شده ایم.
البرز بر سکوی دوم سرمایه گذاری خارجی در کشور
استاندار البرز در ادامه با اشاره به ارتقاء جایگاه استان در بحث سرمایه گذاری خارجی، خاطرنشان کرد:در سرمایه گذاری خارجی رتبه دوم کشور را کسب کرده ایم و این رقم به بیش از 400 میلیون دلار رسیده است و امروز شاهد گنجاندن کالاهای داخلی در سبد بازار جهانی هستیم. طهائی هچنین با بیان اینکه از سرمایه گذاران به جد حمایت می شود، افزود: به همین منظور پنجره واحدی در جهت حمایت از سرمایه گذاران در گمرک و اقتصاد دارایی ایجاد شده است.
رسانه ها باید پاسخگوی جامعه باشند
نماینده عالی دولت در محور دیگری از سخنان خود به نقش و جایگاه ویژه رسانه ها به ویژه در ایام انتخابات اشاره و تصریح کرد: عملکرد مناسب از سوی رکن چهارم دموکراسی، خود متضمن منافع ملی خواهد بود. وی با اشاره به انتخابات پیش رو و نقش رسانه ها در این برهه از زمان، افزود: رسانه ها در قبال جامعه مسئول هستند، از این رو مسئولان نیز باید نقدهای مناسب و بجا را پاسخگو باشند.
طرح جامع فاضلاب اجرایی می شود
طهائی در محور دیگری با اشاره به مشکلات پساب شهرک صنعتی اشتهارد خاطر نشان کرد: در این رابطه با صرف هزینه ای زیاد طرح جامع تصویب فاضلاب شهر و شهرک صنعتی اجرایی می شود و تاسیسات کنونی جا به جا خواهد شد. استاندار البرز بیان کرد: معضل کمبود آب در دنیا مطرح است ولی در استان البرز که به ظاهر پر آب به نظر می رسد سهمیه خاصی در نظر گرفته شده و این منابع ملی نیاز به استفاده صحیح دارد.طهائی با بیان اینکه در تلاش برای بازگرداندن پساب استان برای استفاده در صنعت و کشاورزی هستیم و رایزنی های لازم نیز در این زمینه صورت پذیرفته است، افزود: حق آبه استان 55 میلیون متر مکعب است که امسال برای اولین بار از تمام این ظرفیت استفاده شد.
تعمیر موتورهای هواپیما در فرودگاه پیام البرز
استاندار البرز به وضعیت فرودگاه پیام و لزوم ایجاد سایت پروازهای باری در این منطقه ویژه اقتصادی بیان کرد:باید از ظرفیت فرودگاه پیام بنحو مناسبی استفاده شود در حال حاضر برای اولین بار در کشور تعمیر موتور های هواپیما در البرز انجام می پذیرد.
پیمانکار جدید قطار شهری کرج را تکمیل می کند
طهایی با بیان اینکه بخشی از مشکلات تکمیل قطار شهری کرج در حال برطرف شدن است، گفت: با ورود پیمانکار جدید بخشی از مشکلات مرتفع خواهد شد.
طرح شورای اجتماعی البرز
استاندار البرز همچنین در خصوص اقدامات انجام شده دولت در زمینه رفع محرومیت مناطق حاشیه نشین گفت: طرح استان البرز در شورای اجتماعی کشور مطرح شده و حمایت های خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است. در حال حاضر مراکز بهداشت و مشاوره ای در این مناطق اقدامات مناسبی را به انجام رسانده اند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود