6 شهریور 1395
شماره خبر: 169137

نمره قبولی به عملکرد دولت تدبیر وامید

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

نمره قبولی به عملکرد دولت تدبیر وامید


رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: به رغم حل نشدن برخی مشکلات در کشور به عملکرد دولت ' تدبیرو امید' نمره قبولی تعلق می گیرد.
محمد جواد کولیوند به مناسبت هفته دولت در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان البرزافزود: دولت یازدهم با تعامل خوبی که درعرصه بین الملل پس از برجام شاهد بودیم امروز توانسته جهشی را درکشور ایجاد کند. رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برجام از دستاوردهای مهم دولت یازدهم است که امتیازهایی برای ایران اسلامی به همراه داشته است لیکن طرف مقابل بد عهدی کرد. نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی افزود: در برجام تحقیق و توسعه هسته ای را توانستیم بگیریم و آژانس بین المللی ایران را پذیرفت. وی گفت: امروز آب سنگین و غنی سازی داریم و مسیر بازارهای نفتی ما با برجام باز شد. کولیوند ، رفع مشکلات بیمه ای در بحث حمل و نقل ( کشتیرانی )، نهایی شدن قراردادهای نفتی یکی پس از دیگری را از امتیازهای برجام برای کشورمان عنوان کرد. نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از بین رفتن توطئه ایران هراسی از دستاوردهای برجام است که تقویت قدرت ویژه ایران اسلامی در منطقه خاورمیانه را به همراه داشته است. وی یادآورشد: امروز مجلس و دولت در کنار هم هستند زیرا دشمن همواره در 38 گذشته ازاختلاف به عنوان ضربه به نظام اسلامی استفاده کرده است و شرایط کنونی ایجاب می کند که با اتحاد برای توسعه کشور پیش برویم. کولیوند همچنین با اشاره به بحث های اخیر مبنی بر یک دوره ای بودن دولت ' روحانی ' گفت: نباید به روسای قوا توهین شودواگر نقدی هست باید منصفانه توام با راهکار ارایه شود. وی تاکید کرد: دولت 'تدبیر و امید' باید زمانی که بر مسند امور قرار دارد با تمام قدرت به اجرای برنامه ها ادامه دهد. کولیوند گفت: امروز شاهد نقدهای بدون راهکار به دولت هستیم که منصفانه نیست بنابراین نقدی که به عملکرد دولت است باید همراه با راهکار باشد. این نماینده مجلس اضافه کرد: بنابرفرمایش مقام معظم رهبری نباید دولت خود را اسیر جوسازی ها کرده و بهترین تبلیغ برای دولت کارش است که ضمن رعایت اخلاق کشور را به سمت پیشرفت سوق دهد. نماینده مردم کرج در ادامه به توصیف فضای دولت یازدهم پرداخت و افزود: دولت یازدهم فضایی دیگری دارد بطوریکه درآن با تبعیت از مقام معظم رهبری نرمش قهرمانانه را برای مذاکرات با کشورها شاهد بودیم و دراین بین خطوط قرمز نیز مد نظر قرار گرفت. کولیوند گفت:در بحث مذاکرات بین المللی، ایران اسلامی اصل منطق و گفت و گو را مد نظر قرار داد و به دنیا اثبات کرد که به دنبال تولید سلاح های کشتار جمعی نیست. وی با اعلام اینکه در گذشته اقتصاد کشور اقتصاد غربی بود ادامه داد: امروز الگوی اقتصادی کشور اسلامی است که توجه به قشر محروم و آسیب پذیر مد نظر قرار دارد و شاکله این اقتصاد بر کشاورزی ، صنعت، معدن و حمل و نقل استوار است. رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در ادامه به بحث اقتصاد مقاومتی پرداخت و افزود: این نوع اقتصد، اقتصادی درون زا و برون گرا است که باید به داشته های خود اتکاء کرد و در بحث برون گرایی به آن معنی است که تاثیرگذار بر اقتصاد سایر کشورها نیز است.
وی تاکید کرد: این نوع اقتصاد تهدیدها را به فرصت تبدیل می کند که دولت دراین زمینه با تشکیل ستادهای فرماندهی اقتصاد مقاومتی خوب عمل کرده است . کولیوند ادامه داد: البرز نیز از استان های موفق دراین زمینه بوده و پس از شناسایی 280 پروژه در بحث اقتصادی مقاومتی 13 پروژه به بخش خصوصی واگذار شده است. نماینده مردم کرج، فرهنگ را زیربنای اقتصاد عنوان کرد که 22 دستگاه اجرایی دراین زمینه فعالیت دارند که لازم است تلاش های بیشتری در زمینه جلوگیری از آسیب پذیری آن صورت پذیرد. وی گفت: همه موضوعات را نباید به گردن دولت انداخت و نقدهایی که به دولت می شود منصفانه نیست و اشکال دیگر آن است که در دولت فقط شخص رئیس جمهور خطاب می شود درحالی که دولت متشکل از رئیس جمهوری ،معاونان و وزارء است که باید راهکار هم برای نقد ها داشت. نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی افزود:مقام معظم رهبری برای خروج از سیل تفکر های حزبی بحث خودی و غیر خودی که در ذیل آن انقلابی وغیرانقلابی را قرار دادند که این موضوع نیز باید مد نظر قرار گیرد . این نماینده مجلس از دولت خواست برای حل مشکل بیکاری، راه اندازی هرچه بیشتر صنایع نیمه فعال ، سرمایه گذاری جدید داخلی با فروش اوراق سرمایه گذاری و تسهیل قوانین کار اقدامات موثری انجام دهد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود