7 شهریور 1395
شماره خبر: 169171

استاندار البرز صدای اقدامات دولت در رادیو "گفت و گو" شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

استاندار البرز صدای اقدامات دولت در رادیو "گفت و گو" شد


استاندارالبرز در گفتگوی زنده رادیویی با «رادیو گفت وگو» بخشی از اقدامات دولت در استان را تشریح کرد.
"سیدحمیدطهائی" در گفتگوی زنده رادیویی با رادیو سراسری گفت و گو بمناسبت هفته دولت،ضمن گرامیداشت این ایام در تشریح برنامه های هفته دولت در سفر کاروان تدبیر و امید البرز به شهرستانهای استان اظهار داشت: استان البرز در سال 89 بعنوان سی و یکمین استان کشور به تصویب رسید. این استان با مراکز علمی متعدد از جمله 12 مرکز علمی کشور بشمار می رود.
فعالیت 60 درصد ظرفیت صنایع استان
وی افزود: بخشی از صنایع غرب تهران با بیش از 3 هزار واحد صنعتی و ظرفیت 60 درصد فعالیت در استان البرز واقع است. استاندار البرز ادامه داد: در بخش کشاورزی علی رغم وسعت کوچک با تجهیز به فناوری های کشاورزی در بخش هایی رتبه اول و دوم کشور را داریم. طهائی خاطرنشان کرد: در تولید شیر،تخم مرغ و...با 100 برند ملی و صنعتی،اولین میز ماکارونی خاورمیانه در این استان واقع است.
البرز رده چهارم تولید درآمد در کشور
استاندار البرز گفت: البرز از لحاظ درآمدی جزو استانهای رده چهارم کشور و از علمی استانی با سطح بالای سواد محسوب می شود. طهائی دسترسی به خط راه آهن، مترو، فرودگاه را از امتیازات استان البرز دانست و در بحث اقدامات دولت جهت برون رفت از گره ترافیکی در ورودی استان گفت: تردد 29 میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی این استان موجب شده تا جاده ها کشش این حجم تردد را نداشته باشد.
احداث پل کنارگذر جنوبی کرج تا ملارد
وی افزود: در تکمیل آزاد راه شهید همت و شهدای البرز در ورودی استان البرز به سمت جاده چالوس از شمال کرج کنار گذری احداث و در بخش جنوبی استان نیز بعد از مسیر جاده قدیم تا جاده ملارد با احداث پلی مستقیم تا ملارد بخشی از ترافیک ورودی در بخش جنوبی استان تعدیل می شود. طهائی با بیان اینکه آزاد راه تهران شمال نیز طبق قول مساعد پیمانکار تا بهار سال آینده تکمیل می شود؛ گفت: این مسیر تا شهرستانک از جاده کرج – چالوس امتداد پیدا خواهد.
تعریض پل شهیدسلطانی فردیس
استاندار البرز گفت: چهارخط شدن قطار سراسری و همچنین تعریض پل شهیدسلطانی توسط شهرداری کرج را از دیگر اقدامات زیرساختی در بحث گشایش بار ترافیکی اعلام کرد و گفت: با اجرایی شدن این طرح ها طی دو سال آینده شرایط ترافیکی استان بهبود خواهد یافت.
اجازه تعطیلی واحد صنعتی را ندادیم
نماینده عالی دولت در بخش دیگری با اشاره به فعالیت فعال دو ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: تا کنون اجازه تعطیلی به هیچ واحد تولیدی را نداده ایم و مشکلات بیش از 770 واحد برطرف شده است. وی در خصوص فعالیت کارخانه قند کرج نیز گفت: این کارخانه تعطیل نشده است بلکه بعد از توقف تولید شکر و بازیابی مجدد فرایند تصفیه شکر را انجام می دهد.
واگذاری 30 پروژه نیمه تمام به بخش خصوصی
طهائی در رابطه با وضعیت واگذاری پروژه ها در استان نیز بیان کرد: 800 پروژه عمرانی بالای 20 درصد در استان احصا شده و از 216 پروژه مطالعاتی،30 پروژه در بخش های ورزشی، کشاورزی، خدماتی و بهداشتی واگذار به بخش خصوصی شده و به سرعت در حال تکمیل است. وی در پایان خاطرنشان کرد: در هفته دولت کاروان تدبیر و امید البرز در سفر به هر یک از شهرستانهای استان، تعدادی از پروژه ها را افتتاح و در روستاهای دورافتاده دیدار با مردم و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران را در دستور کار قرار داده است. تا کنون استاندار البرز به همراه معاونان و جمعی از مدیرکل استان، با کاروان تدبیر و امید البرز به شهرستانهای اشتهارد، ساوجبلاغ و طالقان سفر داشته اند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود