29 آذر 1395
شماره خبر: 171538

103 هکتار بافت فرسوده در شهرستان فردیس شناسایی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

103 هکتار بافت فرسوده در شهرستان فردیس شناسایی شد


سرپرست فرمانداری فردیس گفت که 103 هکتار بافت فرسوده در این شهرستان شناسایی شده که حدود 17 هکتار در منطقه 3 شهرداری کرج، 41 هکتار در منطقه 10 و 45 هکتار در مشکین دشت واقع شده است.
حمید احدی در نشست ستاد بازآفرینی و احیاء بافت های فرسوده فردیس که در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: موضوع بازآفرینی از سوی ادارات این شهرستان جدی گرفته شود زیرا این طرحی ملی در کشور آغاز شده است. وی ادامه داد: بافت های فرسوده بسیاری در شهرستان فردیس وجود دارد و باید تلاش کنیم تا مشکلات بافت فرسوده به لحاظ خدماتی، کاربردی، فرهنگی و اجتماعی مرتفع شود. سرپرست فرمانداری فردیس از ادارات این شهرستان خواست پروژه های خود را هر چه سریعتر به فرمانداری ارسال کنند تا از اعتبار پروژه های استانی حداقل 10 پروژه به فردیس اختصاص بدهند.
احدی افزود: در کارگروه بازآفرینی و احیاء بافت های فرسوده استان البرز برای اجرای پروژه ها اعتبار اختصاص یافته و شهرستان فردیس از این پروژه عقب افتاده است، اما هر چقدر بتوانیم برای اجرای پروژه های فردیس اعتبار جذب کنیم، موفق شده ایم. احدی گفت: تاکنون نتوانستیم برای اجرای پروژه هایی مانند مدارس و تصفیه خانه فاضلاب شهری اعتباری را جذب کنیم، در بعضی از شهرستان های استان خانه بهداشت ایجاد کرده اند اما شهرستان فردیس به 40 خانه بهداشت نیاز دارد که نیازمند اعتبارات استانی است. معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری فردیس نیز گفت: شهردار منطقه 3 کرج به عنوان دبیر ستاد بازآفرینی و احیاء بافت فرسوده در شهرستان فردیس انتخاب شده است. محمدمجرد افزود: چهار کمیته برای ستاد بازآفرینی و احیاء بافت فرسوده در شهرستان فردیس تشکیل شده که اکثر بخش ها در قالب این چهار کمیته پوشش داده شده است. وی اظهار داشت: بودجه ستاد بازآفرینی محدود است و باید در اجرای پروژه های اولویت بندی صورت گیرد. وی با اشاره به اینکه شنیده ها حاکی از آن است که شهرداری کرج اقدام به فروش املاک خود در شهرستان فردیس کرده است، افزود: اگر بخواهیم منبع را جذب کنیم در مرحله اول نباید از دست بدهیم، این ستاد وظیفه اش طبق قانون حفظ اموال متعلق به فردیس است. شهردار منطقه 3 کرج نیز گفت: ستاد بازآفرینی شهرستان فردیس یکی از ستادهای شهرستانی است چون حدود 105 هکتار از زمین های شهرستان را در قالب بافت فرسوده از نظر طرح های تفصیلی شهری تعریف شده را در بر می گیرد. مهدی فاطمی افزود: امروز اولین جلسه ستادبازآفرینی شهرستان فردیس تشکیل شد که رییس ستاد با فرمانداری فردیس و دبیر ستاد با شهرداری منطقه 3 کرج است. وی اظهار داشت: برای روسای ادارات الگوها و مدل هایی را که برای شهرستان های دیگر استان اجرا و پیشنهاد دادند را تعریف کردیم تا آشنا شوند که چه پروژه هایی را می توانند در شهرستان فردیس تعریف کنند. فاطمی در خصوص املاک به مزایده گذاشته شده از سوی شهرداری کرج در فردیس افزود: 95 درصد زمین ها از کرج تامین می شود و 5 درصد زمین ها را باید منطقه 3 کرج تامین کند. وی در ادامه افزود: شهرستان فردیس زمین مرغوبی ندارد که ارائه دهد، اینها زمین هایی است که چون آنها را نخریده اند شهرداری اقدام به فروش کرده است. وی گفت: 9 قطعه زمین در منطقه 3 کرج در فردیس برای فروش به مزایده گذاشته شده است و تملکات دیگر انجام می شود. شهردار منطقه 3 کرج اظهار داشت: هزینه زمین ها برای ادامه پروژه بزرگراه همت که شاخه جنوبی آن از فردیس می گذرد، دسترسی را برای شهروندان تامین می کند و جزو پروژه های اولویت دار است. شهردار مشکین دشت هم گفت: 45 هکتار بافت فرسوده در مشکین دشت شناسایی شده است. محبوب فروزنده افزود: بافت های فرسوده شامل محله باغ نصرت ،سراب و مشکین دشت سابق قرار دارد که از استحکام پایینی برخودار هستند و به لحاظ ساخت ساز نیز به شکل غیر اصولی بنا شده اند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود