30 فروردین 1396
شماره خبر: 177005

تامین امنیت انتخابات در صدر برنامه های شورای تامین استان است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

تامین امنیت انتخابات در صدر برنامه های شورای تامین استان است


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز از برگزاری انتخابات مکانیزه در شش شهر استان خبر داد و گفت: تامین امنیت انتخابات در صدر برنامه های شورای تامین استان است.
فتح الله حقیقی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن شهدای دولت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی و شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: بستر برگزاری انتخابات پر شور با مشارکت گسترده مردمی در استان البرز فراهم می شود. وی با بیان اینکه در آستانه برگزاری دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا قرار داریم، افزود: در دوره چهارم انتخابات شورای شهررو روستا در استان البرز ۳ هزار و ۳۴۴ ثبت نام کردند. حقیقی با تاکید بر اینکه در این دوره از انتخابات شورای شهر و روستا در سطح استان البرز ۳ هزار و ۸۷۵ نفر ثبت نام کردند که این امر با افزایش ۱۵ درصدی رو به رو بوده است، خاطرنشان کرد: در ارتباط با افزایش مشارکت ثبت نام نسبت به دوره چهارم در اقایان ۱۲ درصد و در بانوان ۵۱ درصد افزایش داشته ایم. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز خاطرنشان کرد: در ثبت نام انتخابات شورای شهر در بخش اقایان ۲۸ درصد و بانوان ۶۳ درصد افزایش ثبت نام داشته ایم که این مبحث در در روستا با افزایش ۲ درصدی ثبت نام مردان و ثبت نام ۳۵ درصدی زنان همراه بوده است. وی با تاکید بر اینکه بر اساس انتشار وزارت کشور ده شهر پر رقابت در عرصه ثبت نام شورای شهر انتخاب شده که کرج یکی از این شهر ها و در رده هفتم قرار دارد، گفت: روستای اقدسیه استان البرز نیز دومین روستای پر رقابت کشور در این حوزه محسوب می شود. حقیقی با بیان اینکه ۲۶۲ روستا بالای ۲۰ خانوار در استان البرز وجود دارد که باید انتخابات در آن برگزار شود، گفت: ۱۰۰ درصد روستاهای استان واجد شرایط برگزاری انتخابات هستند. وی با اشاره به اینکه در شهر برای هر کرسی حداقل ۹ و حداکثر ۲۱ به رقابت می پردازند، افزود: این امر در کرسی شورای روستاها حداقل ۲ و حداکثر ۴ نفر خواهد. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز بیان کرد: بیشترین ثبت نام در رده سنی ۳۶ تا ۴۰ سال و کمترین ثبت نام در رده سنی بالای ۷۰ سال بوده است. حقیقی با اعلام اینکه در ۶ شهر مشکین دشت، محمدشهر، ماهدشت، هشتگرد، کمالشهر و نظرآباد انتخابات تمام مکانیزه برگزار می شود، تصریح کرد: در شهرستان فردیس برای اولین بار انتخابات شورای شهر برگزار و ۹ نفر عضو شورا در این شهرستان خواهند بود. وی یادآور شد: در اتباط با شورا ثبت نام انجام و بررسی صلاحیت توسط هیت اجرایی صورت پذیرفته است، هئیت نظارت از ۲۷ تا ۳۱ فرودین فرصت داشته نسبت به این مهم نظر دهد.
وی با تاکید بر اینکه دوم اردیبهشت نتایج به افراد واجد شرایط اعلام می شود، بیان کرد: افراد رد صلاحیت شده ۴ روز فرصت دارند مراتب شکایات مبنی بر رد صلاحیت خود را به هییت نظارت اعلام کنند. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با اشاره به اینکه رسیدگی به شکایات به مدت ده روز از ۷ اردیبهشت تا ۱۶ این ماه انجام می شود، گفت: در روستاها هیئت نظارت بخش و شهر این مهم را انجام می دهند. حقیقی با بیان اینکه در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری ورود پیدا کرده ایم، اظهار کرد: تشکیل هییت اجرایی در استان البرز در موعد مقرر در تمام شهرهای مورد نیاز انجام و ثبت نام از داوطلبان به صورت متمرکز صورت پذیرفته است. وی با اعلام اینکه تبلیغات انتخابات نامزدهای ریاست جمهوری از ۸ تا ۲۷ اردیبهشت انجام می شود، تصریح کرد: جلساتی با سازمان صدا و سیما در رابطه به تبلیغات انجام شده است. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز بیان کرد: در دوره های پیشین تعداد کل شعب اخذ رای استان هزار و ۱۳۷ شعبه بوده است که به طور قطع در این دوره افزایش پیدا خواهد کرد.وی با اشاره به اینکه در دوره قبل یک میلیون و ۴۸۰ هزار و ۱۳۱ نفر در دوره قبل واحد شرایط رای بودند، گفت: در ان دوره شاهد مشارکت ۸۰۰ هزار و ۲۷۹ نفر بودیم که آمار کمی را شامل می شود. حقیقی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات از ۲۵ فرایند ۲۴ فرایند مکانیزه خواهد بود، افزود: تمام شعبات اخذ رای باید پوشش مخابرات داشته باشند که خوشبختانه از این نظر مشکلی وجود ندارد. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز اعلام کرد: بحث امنیت انتخابات حائز اهمیت است، در ارتباط با بحث امنیت عمومی انتخابات در شورای تامین مصوباتی را داشته ایم. وی با اعلام اینکه هیچ کاندید و نامزد انتخاباتی حق ندارد خارج از قانون تبلیغات داشته باشد، اظهار کرد: هیچ احدی حق ندارد با امکانات دولتی تبلیغات کند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود