29 مهر 1397
شماره خبر: 203719

بسیاری از مشکلات البرز با تحقق اهداف ستاد بازآفرینی شهری حل می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

بسیاری از مشکلات البرز با تحقق اهداف ستاد بازآفرینی شهری حل می شود


نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: پروژه بازآفرینی شهری بسیاری از موانع و مشکلات استان البرز را رفع می کند از این رو باید در این راه با برنامه و جدی قدم بر داریم.
دکترمحمدعلی نجفی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد با بیان اینکه حدود 700 تا 900 هزار نفر در مناطق حاشیه نشین و آسیب پذیر استان سکونت دارند، افزود: بر این اساس به دلایل مختلف این جمعیت در حال رشد بوده و نیازمند ساماندهی و رسیدگی هستند.
در جهت آرامش و رفاه مردم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد
وی ادامه داد: اگر توجه و اعتبارات ملی برای ساماندهی، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده استان را در اسرع وقت جذب نکنیم در آینده نزدیک با مشکلات متعددی مواجه خواهیم شد. دکترنجفی با اشاره به اینکه برای رفاه مردم از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنیم، گفت: با پیگیری های صورت گرفته، امسال اعتبارات بخش آسیب های اجتماعی استان افزایش جدی خواهد داشت.
دستگاه ها مکلف به اختصاص 30 درصد از منابع خود برای ساماندهی محله های ناکارآمد شهری هستند
وی افزود: تمامی دستگاه های استان موظف شده اند که 30 درصد از منابع اعتباری خود را برای محله های ناکارآمد شهری در جهت بهسازی و بازسازی بافت های فرسوده صرف کنند. استاندار البرز اضافه کرد: دستگاه ها باید با جدیت در راستای تحقق سهم 30 درصدی برای ساماندهی محله های ناکارآمد شهری ورود کرده و گزارش روند این امر را نیز ارائه دهند.
طی تماس تلفنی با معاون راهداری کشور، 10 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز امکانات راهداری استان اختصاص یافت
وی به اقدامات حوزه راهسازی استان اشاره کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی در این رابطه همراهی و تعامل بسیار خوبی داشته و اکنون پروژه های بزرگی همچون آزادراه تهران-شمال، بزرگراه همت، قطارشهری، راه آبیک به چرمشهر، راه آهن و ... با سرعت در حال پیشرفت است. دکترنجفی افزود: با توجه به اهمیت راه های استان، طی تماس تلفنی با معاون راهداری کشور موفق به دریافت موافقت در راستای تخصیص 10 میلیارد تومان اعتبار برای تقویت تجهیزات راهداری استان شدیم.
پروژه بازآفرینی شهری فرصت مغتنمی برای البرز است که باید از آن بهره برداری کرد
وی خاطرنشان کرد: از بانک مسکن و سازمان ثبت اسناد استان نیز انتظار می رود در راستای تحقق اهداف ستاد بازآفرینی شهری که فرصت مغتنمی برای البرز محسوب می شود، به جد ورود کرده و روند برنامه ها تسریع شود. استاندار البرز گفت: پروژه بازآفرینی شهری بسیاری از موانع و مشکلات استان البرز را رفع می کند از این رو باید در این راه با برنامه و جدی قدم بر داریم.
اتخاذ تدابیر ویژه برای حل مشکلات اسلام آباد، حق مردم این محله است
وی با اشاره به ضرورت رسیدگی به وضعیت اسلام آباد، افزود: اسلام آباد نیز از طرح های بازآفرینی شهری منتفع می شود ولی با توجه به حساسیت این منطقه باید در قالب طرح ویژه ای به مشکلات این محله رسیدگی کرد. دکترنجفی عنوان کرد: حل مشکلات اسلام آباد حق مردم این محله است بنابراین باید بعنوان یک پروژه خاص به این امر رسیدگی شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود