15 اردیبهشت 1398
شماره خبر: 213890

اولتیماتوم استاندار البرز به مدیران اقتصادی استان در خصوص لزوم هم افزایی بیشتر با بخش خصوصی

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

 اولتیماتوم استاندار البرز به مدیران اقتصادی استان در خصوص لزوم هم افزایی بیشتر با بخش خصوصی


نماینده عالی دولت در استان البرز دعوت برای حضور فعال بخش خصوصی برای همفکری و تعامل در جهت اتخاذ تدابیر راهبردی برای تحقق شعار سال و برنامه ریزی در جهت مقابله با تحریم ها را مورد تاکید قرار داد.
شهبازی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در محل اتاق بازرگانی البرز تشکیل شد، با اشاره به اینکه حضور فعال تری از بخش خصوصی مورد انتظار است، افزود: جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. وی به مدیران اقتصادی استان در خصوص لزوم هم افزایی بیشتر با بخش خصوصی هشدار داد و گفت: بدنبال برگزاری جلسات تشریفاتی بمنظور رفع تکلیف نیستیم، چراکه این شورا بویژه در شرایط کنونی کشور باید مصوباتی با قابلیت اجرایی و عملیاتی داشته باشد.شهبازی افزود: در سال رونق اقتصادی بر اساس منویات و بیانات مقام معظم رهبری باید آرایش نظامی در حوزه اقتصادی داشته باشیم.وی گفت: مقابله با تحریم ها و تبلیغات منفی استکبار برای اختلال در اقتصاد و معیشت مردم، مستلزم اتخاذ راهکارها و تدابیر اساسی با تعامل و همفکری دولت و بخش خصوصی است.
برای تسهیل گری در حوزه بخش خصوصی البرز، هر وعده ای داده ام عملیاتی شد
استاندار البرز اضافه کرد: باید برنامه محور در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید برای رشد سرمایه گذاری و ایجاد و ثبات اشتغال حرکت کنیم و این امر با کار تیمی و هم افزایی مجموعه استان اعم از بخش خصوصی و دولتی اجرایی خواهد شد.وی گفت: باید کلنگ پست برق اشتهارد در اسرع وقت به زمین زده شود چراکه اکنون سرمایه گذاران برای اجرای طرح های توسعه خود نیازمند زیرساخت لازم هستند.
شهبازی افزود: در حوزه تسهیل گری و مامویت های استاندار، در خصوص مصوبات این شورا رایزنی های لازم صورت گرفته و با قدرت درصدد پیگیری برآمده ایم که استقرار دفتر اموال تملیکی و دفتر گمرکات از جمله این امور است.
نقل و انتقال زمین نمایشگاه دائمی البرز تعیین تکلیف می شود
وی استقرار نمایشگاه دائمی استان را بسیار حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: موضوع نقل و انتقال زمین نمایشگاه باید در اولین جلسه شورای توسعه استان مطرح و در خصوص آن تصمیم گیری شود ولی شرکت نمایشگاه دائمی نیز باید متعهد شود که در کمترین زمان ممکن نسبت به ایجاد این امکان مهم اقدام کند.استاندار البرز با بیان اینکه اکنون در دنیا، دولت ها کوچکتر می شوند و نقش بخش خصوصی پررنگ تر است، گفت: در استان البرز مولدین و تیم اقتصادی بسیار خوبی فعال هستند و رتبه های خوبی را در کشور از آن خود کرده ایم ولی با توجه به ظرفیت های موجود، انتظارات بیشتری وجود دارد.
وی با تحلیلی از شرایط اقتصادی کشور، ادامه داد: دشمنان درصدد هستند که عرصه را برای ملت ایران تنگ تر کنند ولی با تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی طبق راهبردها و منویات مقام معظم رهبری می توان جایگزین مناسبی برای اقتصاد نفتی یافت.
چهل سال است که ملت ایران با لفظ تحریم آشنا هستند
شهبازی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران، ۴۰ سال است که با لفظ تحریم آشنایی دارد، گفت: فرصت های بیشماری در حوزه تولید و سرمایه‌گذاری البرز وجود دارد که با پرداختن به آنها، تهدیدها خنثی می شوند.
ضعف در اطلاع رسانی از دستاوردهای نظام در البرز با تعامل مدیران و رسانه ها جبران می شود
وی افزود: اقدامات و دستاوردهای بسیاری وجود دارد که با تشریح و تبیین آنها به مردم توسط مدیران و مسئولان استان، ضعف در اطلاع رسانی جبران می شود.استاندار البرز با تاکید بر اینکه باید راهکار مناسبی طی تعامل و همفکری برای دور زدن تحریم ها اتخاذ و عملیاتی شود، اضافه کرد: مدیران و تیم اقتصادی استان پای کار هستند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود