28 آذر 1398
شماره خبر: 226879

برگزاری مراسم آیین شب یلدا در جای جای شهرستان کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

برگزاری مراسم آیین شب یلدا در جای جای شهرستان کرج


رییس اداره اجتماعی فرهنگی فرمانداری کرج از برنامه ریزی جهت برگزاری آیین‌ شب یلدا و معرفی آداب و رسوم اقوام مختلف ایرانی، بمنظور تکریم نیاکان و آشنایی کودک و نوجوان با این رسم کهن ایرانی در سطح شهرستان کرج خبر داد.
"سیدعلیرضاموسوی" با اعلام این خبر افزود: شهرستان کرج به دلیل وجود اقوام مختلف و متنوع از فرهنگ ها و آداب ایرانی _ اسلامی که به تعبیر مقام معظم رهبری بعنوان "ایران کوچک" نیز نامیده شده است نیاز دارد که این فرهنگ ها و رسوم کهن ایرانی در چنین روزهایی از روزشمار تقویم به بهترین شکل به نمایش عموم گذاشته شود. وی با بیان اینکه شب یلدا فرصتی برای مهربانی است، از ابلاغ دستوالعمل به شهرداریهای ۶گانه شهرستان و سایر ادارات خبر داد و گفت: سنت دیرینه قصه‌گویی در شب یلدا فرصتی است تا بچه‌ها پای قصه‌ها و متل‌های قدیم مادربزرگ‌ها و پدربزرگ ها بنشینند و به دنیای قصه‌ها سفر کنند.
رییس اداره اجتماعی فرهنگی فرمانداری کرج با تاکید بر اجرای طرح نشاط اجتماعی با هدف شادابی و امید به آینده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت : برگزاری چنین جشنواره های هنری، فرهنگی و ورزشی در دستور کار ادارات شهرستان می باشد. وی افزود : سرکشی از خانه سالمندان ، خانه های معلولین ، کودکان کار قصه‌گویی، حافظ خوانی، صحبت از نمادها و میوه‌های مخصوص این شب و مسابقات شاد و سرگرم‌کننده ازجمله برنامه‌های جشن یلدا خواهد بود.این مسوول افزود: طبق برنامه ریزی بعمل آمده شهرداری های ۶گانه شهرستان ، بخشداریها، دهیاری ها، بهزیستی ، کمیته امداد و انجمن های مردم نهاد آمادگی کامل دارند ویژه برنامه شب یلدا را در پهنه شهرستان اجرا نمایند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود