5 خرداد 1392
شماره خبر: 26039

مدیران البرزی مروجین کاربرد GIS در دستگاه خود باشند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

مدیران البرزی مروجین کاربرد GIS در دستگاه خود باشند


سپیدارآنلاین: مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات و GIS استانداری البرز گفت: مدیران البرزی مروجین کاربرد GIS در دستگاه خود باشند.
یحیی رمضانی با بیان این مطلب در جلسه کارگروه کارشناسی GIS که با حضور نمایندگانی از دستگاه های اجرایی استان درسالن شهدای البرز برگزار شد، اظهار داشت: یکی از شاخص های اصلی برنامه ریزی علمی استفاده از ابزار سیستم های نوین GIS است و استان البرز نیز به عنوان یکی از استانهای برخوردار در این زمینه گام های مؤثری را بر داشته است. وی در تشریح کارکردهایGIS نیز گفت: این سیستم اطلاعاتی جغرافیایی روشی طراحی شده برای دریافت، ذخیره سازی و آنالیز اطلاعات جغرافیایی است که می تواند در برنامه ریزی های مختلف کاربردهای متعددی داشته باشد. رمضانی بیان کرد: GIS در لایه های گوناگون خدمات رسانی امکانات گسترده و بی پایانی را برای رسیدن به افق مطلوب فرا روی ما قرار می دهد.
ضرورت برنامه ریزی دستگاه های اجرایی در بکار گیری از GIS
وی در ادامه بر ضرورت ارتباط تنگاتنگ مدیران دستگاه ها تأکید کرد و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی استان به عنوان سفیران GIS در بکار گیری از ظرفیت های این نقشه جامع برنامه عملیاتی داشته باشند.
رمضانی همچنین تعامل و همپوشانی سایر دستگاه ها جهت تکمیل لایه های GIS را مورد تأکید قرار داد.
انتخاب اعضای کمیته فنی، شهری و فرهنگی
در ادامه کارگروه کارشناسی GIS داوود صادقی به عنوان دبیر کمیته فنی GIS ، عبدالله ردایی به عنوان دبیر کمیته شهری و حمید صوفی پور به عنوان دبیر کمیته فرهنگی انتخاب شدند.
میز گرد رسانه ای با موضوع GIS تشکیل شود
یحیی رمضانی در این نشست پیشنهاد تشکیل میزگردی تخصصی با موضوع GIS را ارائه داد و گفت: تشکیل میزگردی با حضور اعضای آمار و اطلاعات استان به منظور

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود