19 بهمن 1390
شماره خبر: 4808

رسانه‌ها به وظایف خود در انتخابات عمل کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

رسانه‌ها به وظایف خود در انتخابات عمل کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تأکید کرد: رسانه‌های خبری و تحلیلی براساس قانون و عرف در انتخابات وظایف سنگینی برعهده دارند که نباید از کنار آنها به راحتی عبور کنند.
قادر آشنا اظهار داشت: انتخابات یک رخداد بزرگ و تأثیرگذار در هر جامعه‌ای است و به طور قطع برگزاری و اجرای صحیح آن نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها و فعالان عرصه سیاست و فرهنگ است. وی تصریح کرد: در این عرصه هر دستگاه و نهادی وظایف خاص خود را برعهده داشته و اگر در این زمینه کوتاهی کند، به طور قطع هدف نهایی یعنی برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم، رقابتی و با حضور حداکثری مردم محقق نخواهد شد.
* اصحاب رسانه به خطبه‌های رهبری معظم انقلاب توجه ویژه داشته باشند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به خطبه‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی و رهنمودهای اخیر معظم‌له درباره انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: لازم است که اصحاب فرهنگ و رسانه خطبه‌های حضرت آقا را مدنظر قرار داده و برای تحقق رهنمودهای معظم‌له تأکید ویژه داشته باشند.
آشنا گفت: یکی از تأکیدهای اصلی رهبری معظم انقلاب پرهیز از تهمت به رقیب از سوی کاندیداها و هواداران آنها در انتخابات بود که نقش رسانه‌ها در این حوزه بسیار مؤثر است.
وی تأکید کرد: به طور قطع رسانه‌ها برای سالم‌سازی فضای سیاسی کشور در آستانه انتخابات و هم‌چنین تلاش برای آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی مردم و تشویق آنها به حضور پرشور و حداکثری در انتخابات نقش مهمی برعهده داشته و باید با درک صحیح شرایط برای تحقق این مهم تلاش کنند.
* لزوم عمل به قانون از سوی رسانه‌های خبری و تحلیلی
این مسئول فرهنگی با بیان اینکه قانون انتخابات شفاف بوده و رسانه‌های خبری و تحلیلی فعال در استان البرز باید برای اجرای این موارد همراه ستاد انتخابات و مسئولان استانی باشند، گفت: در صورت برقراری تعامل صحیح میان رسانه با مسئولان ستاد انتخابات از یک سو و کاندیداها و هواداران آنها از سوی دیگر، شاهد انتخاباتی سالم، پرشور و رقابتی در استان خواهیم بود.
آشنا در پایان با تقدیر از رسانه‌های پایبند به قانون در استان البرز گفت: امیدواریم در روزهای آتی که به انتخابات نزدیک‌ می‌شویم، این پایبندی به اصول قانونی افزایش یابد.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود