8 اسفند 1390
شماره خبر: 5263

برخورد قاطع قانونی با متخلفان انتخاباتی

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

برخورد قاطع قانونی با متخلفان انتخاباتی

دادستان عمومی و انقلاب کرج تأکید کرد: با متخلفان انتخاباتی از هر گروهی برخورد قاطع قانونی صورت خواهد گرفت.
علی فرهادی اظهار داشت: برگزاری انتخابات نماد مردم‌سالاری و احترام به حقوق قانونی مردم در ایران است و این عرصه باید به جشن بزرگ ملی تبدیل شود. وی تصریح کرد: برای برگزاری انتخاباتی پرشور، رقابتی، سالم و حداکثری ما یک چارچوب داریم و آن هم قانون انتخابات است.
* احدی حق ندارد خود را فراتر از قانون بداند
این مقام ارشد قضایی تأکید کرد: همه گروه‌ها و دسته‌های سیاسی مختلف موظف هستند که به این قانون احترام گذاشته و احدی حق ندارد خود را فراتر از قانون بداند. فرهادی تأکید کرد: نهادهای قانونی و نظارتی مانند دادستانی وظائف مشخصی در قبال اجرای قانون در زمان تبلیغات و برگزاری انتخابات برعهده دارند که در شهرستان کرج تمهیدات ویژه‌ای برای رعایت قانون اتخاذ شده است. وی افزود: از ابتدا عنوان کردیم که ملاک ما در دوران برگزاری انتخابات تنها قانون است و اجازه تخطی از چارچوب‌های قانونی را به احدی نخواهیم داد.
دادستان کرج با بیان اینکه تخریب رقیب و عبور از خطوط قانونی به ضرر کاندیداها خواهد بود، گفت: به ستادهای انتخاباتی از مدت‌ها قبل اطلاع داده شده است که اگر کوچک‌ترین تخلفی مشاهده شود، با متخلفان برخورد قاطع و قانونی خواهیم داشت. فرهادی اظهار داشت: مردم به مسئولان اطمینان کرده و نمی‌پذیرند که قانون در مورد عده‌ای قاطعانه اجرا شده و نسبت به دیگران بی‌تفاوت باشد. وی تأکید کرد: خوش‌بختانه عملکرد دادستانی کرج در ادوار گذشته این اطمینان را در میان مردم ایجاد کرده که هر تخلفی پیگیری و با متخلفان برخورد شده است.
* هدف رسانه‌ها باید تشویق مردم به حضور حداکثری باشد
دادستان کرج در بخش دیگری از سخنان خود به وظائف خطیر رسانه‌ها و اصحاب قلم در انتخابات اشاره کرد و گفت: مردم باید از طریق اطلاع‌رسانی صحیح آگاهی یافته و به حضور گسترده در انتخابات تشویق شوند. فرهادی گفت: انتظار این است که رسانه‌های فعال در استان البرز در فرصت باقی مانده شرایطی را فراهم کنند که مردم با آگاهی و بصیرت در پای صندوق‌های رأی حاضر شده و به نامزد مورد علاقه خود رأی دهند. وی در پایان اظهار داشت: خوش‌بختانه اقدامات خوبی در این زمینه از سوی رسانه‌های کرج انجام شده و انتظار داریم در فرصت باقی مانده نیز همین روند ادامه یابد.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود