15 فروردین 1391
شماره خبر: 5968

نماینده ساوجبلاغ تاکید کرد:لزوم بازنگری در قوانین حمایت از تولید داخلی

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

نماینده ساوجبلاغ تاکید کرد:لزوم بازنگری در قوانین حمایت از تولید داخلی


نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قوانین حوزه تولید باید با اولویت حمایت از تولید ملی مورد بازنگری قرار گیرد.
محمد حسین نژاد فلاح اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب اسلامی یک طرح کلان و بلند مدت برای توسعه اقتصادی و پیشرفت کشور ترسیم فرموده‌اند که اجرای کامل آن تنها راه پیشرفت ایران اسلامی و مقابله با تهدیدها و تحریم‌های خارجی است.وی تصریح کرد: این طرح در حالی از سوی معظم‌له طی سال‌های اخیر مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی تحت شدیدترین فشارهای اقتصادی از سوی غربی‌ها است.
* تاثیر برنامه‌های اقتصادی کشور در خنثی‌سازی تهدیدهای خارجی
این مسئول با اشاره به نامگذاری‌های سال‌های اخیر توسط رهبری معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: از 4 سال قبل ایشان محوریت برنامه‌های کلان کشور را در حوزه اقتصادی ترسیم فرموده‌اند که در نامگذاری سال‌ها نمایان است.نژاد فلاح افزود: تعیین نام‌هایی چون نوآوری و شکوفایی، اصلاح الگوی مصرف‌، همت و کار مضاعف، جهاد اقتصادی و بالاخره تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی خط و مشی اصلی نظام را در حوزه اقتصادی مشخص می‌کند.وی تاکید کرد: به طور قطع این نامگذاری‌ها و حرکت اقتصادی کشور تاثیر بسیار زیادی در خنثی‌سازی تحریم‌ها و تهدیدهای خارجی داشته و اگر نبود بلندنظری و دوراندیشی ولی امرمان، امروز ایران اسلامی در مشکلات بسیار اقتصادی غوطه‌ور بود.
* حمایت از تولید ملی باید فراتر از شعار باشد
نماینده مردم ساوجبلاغ در خانه ملت ادامه داد: البته طی سال‌های اخیر برخی از دستگاه‌ها با نامگذاری‌ها به صورت شعاری برخورد کردند که همین امر در نتیجه کار تاثیرگذار بود.
نژاد فلاح تاکید کرد: امسال باید توجه داشته باشیم که تنها شعار دادن، مصاحبه کردن و برگزاری سمینارها منجر به حمایت از تولید ملی نخواهد شد.وی در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه وظیفه قوه مقننه در تحقق منویات رهبری معظم انقلاب چیست؟ گفت: یکی از اصلی‌ترین کارهایی که نمایندگان مجلس هم در دوره هشتم و هم نهم باید مد نظر قرار داشته باشند، تجدید نظر در قوانین مربوط به تولید داخلی است.نژاد فلاح افزود: وفور عرضه و تقاضا برای کالاهای خارجی در بازار کشور نشان می‌دهد که این قوانین کارآیی لازم را نداشته است، به همین دلیل باید این قانون‌ها مورد بازنگری جدی و کارشناسی قرار گیرد.وی در پایان اظهار امیدواری کرد: نمایندگان مجلس نهم که زمان بیشتری در اختیار دارند، این امر را در اولویت و دستور کار نخست خود قرار دهند.



منبع: فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود