6 فروردین 1391
شماره خبر: 5927

خودکفایی ملی مهم‌ترین سلاح در برابر تحریم‌های غرب

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

خودکفایی ملی مهم‌ترین سلاح در برابر تحریم‌های غرب

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت:‌ به طور قطع خودکفایی ملی در عرصه تولید محصولات و کالاهای مختلف،‌ مهم‌ترین سلاح ما در برابر تحریم‌های اقتصادی غرب خواهد بود.
علی مهدوی اظهار داشت: مردم ما به خوبی شرایط داخلی و خارجی کشور را درک می‌کنند و آگاه هستند که کشورهای غربی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی تحریم‌های سختی را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده‌اند. این مسئول ادامه داد: در این شرایط باید دید که راه مقابله با تهدیدها و تحریم‌های دشمنان خارجی چیست و با انتخاب این راه همچون دوران دفاع مقدس با وحدت و همدلی در برابر بدخواهی‌ها و دشمنی‌ها ایستادگی کنیم.
* رهبر معظم انقلاب بهتر از همه شرایط را درک می‌کنند
این مسئول تاکید کرد: به طور قطع رهبر معظم انقلاب اسلامی به دلیل بصیرتی که دارند و اطلاع کامل و جامع از مسائل مختلف‌ بهتر از همه ما شرایط را درک فرموده و رهنمودهای نوروزی ایشان راه را برای مردم مشخص کرده است. مهدوی با اشاره به نامگذاری سال 91 تحت عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط ولی امر مسلمین بیان داشت: برای مقابله با تحریم‌های غیر قانونی و خصمانه غرب ما چاره‌ای به غیر از خودکفایی و در تولید تمام نیازهای خود نداریم. وی تصریح کرد: برای دست‌یابی به این مهم همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید فرمودند، باید از تولیدات و محصولات داخلی حمایت کرد و ارزش نیروی کار و سرمایه ایرانی را بدانیم. این مسئول عالی‌رتبه اقتصادی استان البرز تاکید کرد: همچنین محصولات داخلی ما باید از نظر کیفیت و ارزش به اندازه‌ای رشد کنند که توان رقابت با کالاهای مشابه خارجی را داشته باشند.
* استان البرز برای حمایت از تولید ملی پیشگام خواهد بود
مهدوی در پاسخ به پرسشي مبنی بر اینکه دستگاه‌های متولی امور اقتصادی و صنعتی در استان البرز چه تمهیداتی برای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اتخاذ خواهند کرد؟ گفت: استان البرز اگر چه تازه تاسیس بوده و ساختارهای اداری آن به تازگی ارتقا یافته،‌ اما دارای ظرفیت صنعتی بسیار بالایی است. وی افزود: محصولات مهم و بخشی از نیازهای اصلی کشور در این استان تولید می‌شود و با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به طور قطع تمام اولویت‌های ما در سال آتی حمایت از تولید ملی و تولیدکننده داخلی خواهد بود. مهدوی در پایان اذعان داشت: به زودی تصمیم‌های اتخاذ شده در این زمینه برای پیشگام بودن البرز در حمایت از تولید ملی به اطلاع مردم خواهد رسید.



منبع: خبرگزاري فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود