19 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 6852

همکاری دستگاه‌های اجرایی البرز برای بزرگداشت سوم خرداد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

همکاری دستگاه‌های اجرایی البرز برای بزرگداشت سوم خرداد

دبیر ستاد بزرگداشت سوم خرداد استان البرز گفت: برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم، امسال در امر برگزاری تمام دستگاه‌های اجرایی استان مشارکت خواهند داشت.
نادر ادیبی اظهار داشت: سوم خرداد در کشورمان تبدیل به نماد مقاومت و ایثار و همچنین پیروزی نهایی حق و ایمان بر باطل است. وی تصریح کرد:‌ برای بزرگداشت مقاومت رزمندگان سپاه اسلام و فتح عظیم خرمشهر که منجر به شکست و تحقیر ارتش جنایتکار رژیم بعث عراق شد، هر ساله مراسمی از سوی ستاد بزرگداشت سوم خرداد در سراسر کشور برگزار می‌شود. این مسئول در پاسخ به این پرسش که سال جاری برای برگزاری مراسم بزرگداشت سوم خرداد چه تمهیداتی اندیشیده شده گفت:‌ نخستین جلسه ستاد فوق هفته گذشته در استانداری البرز برگزار و طی آن راهکارهای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم سوم خرداد در سال جاری با حضور مسئولان استانداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ادیبی افزود: در این جلسه اهمیت فتح خرمشهر و لزوم تشریح ایثار و فداکاری رزمندگان سپاه اسلام طی عملیات فوق که با دست‌های خالی برابر مستحکم‌ترین تدابیر نظامی دشمن ایستادگی کردند، برای نسل جوان مورد تاکید قرار گرفت. وی ادامه داد: بر این اساس مقرر شد که مراسم پاسداشت حماسه سوم خرداد در سال جاری باشکوه‌تر از گذشته برگزار و ضمن انتقال مفاهیم ایثار و فداکاری و شهادت طلبی به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب، بار دیگر به جهانیان پیام مقاومت و ایستادگی ملت ایران برای حفظ ارزش‌های خود آماده هستند، ارسال شود. مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه طرح مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری باشکوه مراسم سوم خرداد به تصویب رسید و هر دستگاه مسئولیت‌ها و وظایفی را بر عهده خواهد گرفت که جزییات این امر به زودی طراحی و اطلاع‌ رسانی خواهد شد.
سوم خرداد حماسه‌ای تکرار ناشدنی در تاریخ ملت ایران
ادیبی در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به این پرسش که با شرایط کنونی کشور که کشورهای خارجی تحریم‌ها و تهدیدهای گسترده‌ای علیه ملت ایران اعمال کرده‌اند، یادآوری حماسه‌های ملی چه تاثیری در حفظ روحیه مردم ولایتمدار کشورمان خواهد داشت؟ گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب غربی‌ها تلاش کردند تا ملت ایران را مایوس سازند. وی تصریح کرد:‌ هدف آنها دست برداشتن مردم ما از پیگیری آرمان‌های اسلام و انقلاب است که به فضل الهی و هدایت‌های مدبرانه حضرت امام (ره) و رهبری عظیم‌الشان انقلاب این توطئه ثمری نداشته است.
پاسداشت حماسه‌های ملی موجب تحکیم وحدت جامعه می‌شود
دبیر ستاد بزرگداشت سوم خرداد استان البرز تاکید کرد: به طور قطع در شرایطی که جوانان ما دوران انقلاب و دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، باید بدانند که آرامش و امنیت امروز نتیجه چه فداکاری و ایثارهایی است. ادیبی ادامه داد: سوم خرداد یکی از حماسه‌های بی مانند تاریخ ایران است که طی آن جوانان ایرانی با دست‌های خالی و تنها با اتکاء به قدرت ایمان خود توانستند ارتش رژیم بعث با تمام امکانات و تجهیزاتش را به زانو درآورند.وی در پایان گفت: به طور قطع یادآوری و پاسداشت حماسه‌های ملی، موجب افزایش غرور ملی و تحکیم وحدت جامعه در برابر تهدیدهای خارجی خواهد شد.



منبع :فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود