7 خرداد 1391
شماره خبر: 7372

دولت به دنبال بنزین 2 هزار تومانی بود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

دولت به دنبال بنزین 2 هزار تومانی بود

نماینده مردم کرج در مجلس نهم گفت: دولت در لایحه بودجه به گونه‌ای پیشنهاد داده بود که قیمت بنزین در زمان اجرای هدفمندی یارانه‌ها به 2 هزار تومان افزایش می‌یافت که مجلس آن را نپذیرفت.
محمد جواد کولیوند یک روز پیش از آغاز رسمی مجلس نهم در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت: هم اکنون در سطح استان البرز پروژه‌های بزرگی از جمله ادامه بزرگراه همت به کرج و قطار شهری هشتگرد در دست اقدام است. وی تصریح کرد: متاسفانه با وجود تاکید فراوان هنوز این پروژه‌ها به پیشرفت فیزیکی مطلوب و مورد انتظار مردم نرسیده است و باید با نظارت بیشتر و بررسی موانع کار به روند اجرایی آنها شتاب داد. منتخب مردم کرج در ادامه سال 91 را سال جهش استان و تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی البرز عنوان کرد و گفت: سال گذشته سال گذر از شهرستان به استان بود، اما امسال مردم توقع دارند با توجه به استقرار ساختار استانی کارها شتاب بهتری گرفته و گام بلندی را برای افزایش سرانه‌ها در بخش‌های مختلف برداریم.‌
انتقاد از مدیریت جزیره‌ای در البرز
نماینده مردم کرج، اشتهارد و آسارا در خانه ملت، دوری از ‌فعالیت‌ها و مدیریت جزیره‌ای و تعامل بیشتر دستگاه‌های خدمات‌رسان و تصمیم‌گیر را یکی از راهکارهای شتاب گرفتن روند توسعه استان البرز دانست و گفت: بنده وهمکارانم به عنوان نمایندگان این استان در خانه ملت از این پس با نظارت و توجه بیشتر به طرح‌های عمرانی استان البرز تلاش خود را برای رسیدن استان به یک سطح قابل قبول به کار خواهیم گرفت‌. کولیوند تاکید کرد: تحقق این مهم نیازمند دوری از مدیریت جزیره‌ای است که هر دستگاه‌ها در آن به دنبال اجرای اهداف سازمانی خود باشد.
لزوم افزایش حق آب کرج
وی در ادامه به وضعیت آب شرب کرج و سهم این کلانشهر از منابع آبی استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سهم استان از منابع آبی سدهای امیر کبیر و طالقان 50 میلیون متر مکعب است که با توجه به مصرف 140 میلیون متر مکعبی آب در کرج به هیچ عنوان کافی نیست و باید در میزان حق‌ آب کرج از این دو سد تجدید نظر شده تا مردم و شهروندان این کلانشهر سهم بیشتری از منابع آبی سالم‌تر داشته باشند. وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه حل مشکلات امنیتی کرج نیازمند نگاه جدی‌تر دولت است، گفت: از 17 کلانتری مصوب دور اول سفر ریاست جمهور هم اکنون 9 کلانتری راه اندازی شده که به هیچ عنوان رضایت بخش نیست و باید در این زمینه با شناسائی موانع تحقق این موضوع برای راه اندازی سایر کلانتری‌های باقیمانده و تعریف کلانتری‌های جدید اقدام شود. نماینده مردم کرج در مجلس نهم شورای اسلامی، داشتن برنامه و استراتژی را از مولفه‌های مهم یک مجلس پویا و کارآمد عنوان کرد و گفت: در مجلس هفتم شاهد همسوئی مجلس و دولت بودیم، اما در مجلس هشتم شاهد این بودیم که مجلس تا حد بسیاری به سمت استقلال و جایگاه مورد انتظار افکار عمومی سوق پیدا کرد. کولویند ادامه داد: هر چند در پاره ای از موارد این موضوع دچار اشکالاتی شد، با این حال امیدوارم مجلس نهم به گونه‌ای رفتار کند تا شان و جایگاه قوه مقننه به آنچه در قانون به آن اشاره شده رسیده و از اعتبار لازم و مطلوب برخوردار شود. کولیوند با اشاره به تصویب بودجه سال 91 و قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: متاسفانه دولت در سال گذشته نتوانست به وعده خود مبنی بر کسب درآمد از محل هدفمندی یارانه‌ها به طور کامل عمل کند و حال آنکه در بودجه سال 91 عددی بزرگتر را پیشنهاد داد، اما نمایندگان مجلس با توجه به برنامه پنجم توسعه مبنی بر کاهش هزینه‌های خدمات عمومی این مبلغ را نپذیرفت. وی اذعان داشت: برای تحقق این میزان باید قیمت حامل‌های انرژی افزایش می‌یافت و قیمت بنزین هم به رقم دو هزار تومان می‌رسید که خوشبختانه با تدبیر مجلس این اتفاق نیفتاد.
انتخاب حداد و یا لاریجانی برای مجلس افتخار است
نماینده مردم کرج در پایان با اشاره به حواشی موجود در خصوص انتخاب رئیس مجلس نیز گفت: متاسفانه برخی‌ها در این شرایط حساس کشور مسائلی را پیش کشیده‌اند که در شان جایگاه مجلس نیست، انتخاب هر یک از نامزد‌ها یعنی آقایان حداد عادل و علی لاریجانی برای تصدی پست ریاست مجلس با توجه به سوابق و توانائی‌های که دارند یک موفقیت برای مجلس خواهد بود و نباید به یک موضوع اختلاف برانگیز در میان نمایندگان و مسئولان تبدیل شود.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود