17 تیر 1391
شماره خبر: 8600

فرهنگ انتظار عامل اصلی سربلندی شیعیان است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

فرهنگ انتظار عامل اصلی سربلندی شیعیان است

امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ گفت: امتی که منتظر ظهور منجی حقیقی است، هرگز در برابر تهدیدات سر خم نمی‌کند و به همین دلیل فرهنگ انتظار عاملی اصلی سربلندی شیعیان است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد ناطقی در همایش مهدویت اظهار داشت: شیعیان راستین لحظه به لحظه عمر خود را برای فراهم کردن شرایط ظهور امام عصر (عج) صرف می‌کنند و همواره منتظر ظهور منجی حقیقی هستند. وی تصریح کرد: انتظار شیعیان برای ظهور امام عصر به این معنی است که هر لحظه منتظر ظهور نهایی و آغاز نبرد نهایی میان کفر و ایمان هستند و به طور قطع فردی که خود را آماده چنین نبرد بزرگی کرده و می‌کند، در برابر زورگویی انسان عادی ترسی نداشته و سر تعظیم فرود نمی‌آورد. امام جمعه ساوجبلاغ تاکید کرد: به همین دلیل است که شیعیان همواره اصلی‌ترین مانع در برابر زورگویان جهان و یزیدیان زمانه هستند و خود غربی‌ها به این امر اعتراف کرده‌اند. ناطقی ادامه داد: فرهنگ انتظار عامل اصلی عزت و سربلندی شیعیان است و کسانی که منتظر منجی عامل بشریت هستند، همواره و در هر لحظه با ظلم مبارزه کرده و می‌کنند.
غرب توان درک فرهنگ انتظار را ندارد
وی در پاسخ به این پرسش که چرا در روزهای اخیر شاهد گسترش توهین و هجبه علیه مقدسات مسلمانان به ویژه ائمه اطهار و شخص حضرت مهدی (عج) هستیم، گفت: علت اصلی این است که آنها توان درک چنین فرهنگ غنی را نداشته و از سوی دیگر می‌دانند مسلمانان به ویژه شیعیان با اتکا به فرهنگ انتظار بیش از 14 قرن است که در مقابل زورگویان ایستادگی کرده‌اند. امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ در پایان تاکید کرد: ملت شیعه و ولایی ایران اسلامی با اتکا به این فرهنگ طی سال‌های اخیر در مقابل زورگویی و تحریم‌های گسترده غرب ایستادگی کرده و با نیروی ایمان و اعتقاد خود به ظهور نهایی منجی در برابر هر ظلم و ستمی مقاومت کرده و خواهند کرد.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود