13 خرداد 1391
شماره خبر: 7581

آرمان امام اصلی (ره) سربلندی جهان اسلام بود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

آرمان امام اصلی (ره) سربلندی جهان اسلام بود

خطیب نماز سیاسی و عبادی جمعه شهرستان کرج گفت: مهمترین هدف و آرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، سربلندی جهان اسلام بود.
نماز سیاسی و عبادی جمعه شهرستان کرج با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی و مسئولان و خانواده معظم شهدا برگزار شد. حجت‌الاسلام والمسلمین محسن کازرونی در خطبه‌های دوم نماز ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوی الهی، به در پیش بودن مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: در دوران حکومت طاغوت شرایط زندگی برای مسلمانان و شیعیان به دلیل حاکمیت عده‌ای غرب‌زده و خودفروخته بسیار ناگوار بود. وی تصریح کرد: در همین زمان یکی از فرزندان حضرت زهرا (ره) با برافراشتن پرچم حق به جنگ یزید زمان رفت و بار دیگر پرچم جهاد در برابر ظالم را به مانند عاشورای حسینی در دست گرفت.
پانزدهم خرداد نشانه بصیرت ملت ایران است
نماینده مردم استان‌های تهران و البرز در مجلس خبرگان رهبری افزود: مردم ولایی و مومن ایران اسلامی نیز از شرایط ضد دینی حاکم بر کشورمان در عذاب بودند، به مانند همیشه به پیروی از مرجعیت معظم شیعه قیام کرده و ثمره ایثار و فداکاری آنها را ما امروز در جهان اسلام مشاهده می‌کنیم. کازرونی ادامه داد: در دوران سیاهی که کسی توان مقابله با حکومت دیکتاتور وقت را نداشت، تعدادی از شیعیان واقعی حضرت علی (ع) به خیابان‌ها آمده و واقعه دردناک و ناگوار پانزدهم خرداد ایجاد شد. وی تاکید کرد:‌ به طور قطع این واقعه دلخراش نشانه بصیرت و هوشیاری ملت ایران است که در زمان لازم پشت ولایت را خالی نکرده و نخواهند کرد.
امام (ره) عاشق مردم بود
امام جمعه شهرستان کرج به تاثیر کلام و اندیشه امام خمینی (ره) در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: امام (ره) عاشق مردم بود و ملت‌های مختلف به ویژه ایرانیان نیز به ایشان عشق و ارادت بسیاری داشته و دارند. کازرونی افزود: از سوی دیگر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که همواره در برابر مردم مظلوم فروتن بود، در مقابل ظالمان دلی نترس داشت و تمام کسانی که با ایشان زندگی کردند، این امر را شهادت می‌دهند. وی ادامه داد: امام خمینی هدف و آرمانی بزرگ‌تر از سربلندی جهان اسلام و عزت مسلمانان نداشت و این هدف را تا آخرین روز زندگی پربرکت خویش، پیگیری کرد. وی با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) تنها برای رضای خدا کار می‌کرد و حرفی به غیر از کلام حق بر زبان جاری نمی‌ساخت، گفت: ایشان به تنهایی و با دست‌های خالی در برابر ظلم و زور زمانه ایستاد و همین روحیه باعث شد که ملت‌های مختلف با وجود گذشت بیش از 2 دهه از رحلت ملکوتی امام راحل، از اندیشه ایشان الگوبرداری می‌کنند. وی در پایان با اشاره به ویژگی‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی تاکید کرد: معظم‌له یکی از تربیت یافتگان مکتب ولایت است و خدا را شاکریم که در نبود امام خمینی (ره) برکت حضور یکی دیگر از فرزندان زهرا (س) را به ما عطا فرمود.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود