19 فروردین 1394
شماره خبر: 139883

هدیه نوروزی استاندار به مدیران البرزی چقدر بود

سپیدار‌آنلاین: گروه تنور داغ

هدیه نوروزی استاندار به مدیران البرزی چقدر بود


در نهایت مشخص شد که پرداخت هدیه به مدیران کل دستگاه های دولتی، فرمانداران شهرستان های البرز، معاونان و مدیران استانداری علت اصلی دعوت نکردن خبرنگاران بوده است.
آخرین جلسه شورای اداری البرز در سال 93 به ریاست استاندار حاشیه های زیادی به همراه داشت. "دعوت نبودن خبرنگاران" و "حضور اکثریت مدیران کل دستگاه های دولتی" مهمترین تفاوت شورای اداری فوق با جلسات گذشته بود. همین تفاوت ها موجب شد که خبرنگاران البرزی جویای محتوای جلسه باشند و در نهایت مشخص شد که پرداخت هدیه به مدیران کل دستگاه های دولتی، فرمانداران شهرستان های البرز، معاونان و مدیران استانداری علت اصلی دعوت نکردن خبرنگاران و حضور همه مدیران ارشد استان بوده است.
پیگیری های خبرنگاران حاکی از آن بود که در این جلسه کارت های هدیه بانکی از سوی استاندار به مدیران ارشد استان داده شده است. خبرنگار تابناک از تعدادی از حاضران جلسه سوال کرد که چه مبلغی به عنوان هدیه از استاندار دریافت کردند، اما این مدیران حاضر به پاسخگویی نشدند. از سوی دیگر رسانه های البرز به این رویکرد استانداری واکنش منفی نشان داده اند. خبرگزاری تسنیم چند روز بعد طی گزارشی با عنوان "نگاه ابزاری استانداری البرز به رسانه‌ها و خبرنگاران" نوشته است: "آخرین جلسه شورای اداری استان البرز در استانداری البرز با حضور حداکثری مدیران و بدون حضور خبرنگاران استان برگزار شد و تنها یک خبرگزاری در این جلسه حضور داشت. در این جلسه مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف به ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله خود شدند و در چنین برنامه‌ای که تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان حضور داشتند، حضور خبرنگاران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. تاکنون حضور تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در جلسات شورای اداری با چنین حجم بالایی مواجه نبوده و عدم حضور خبرنگاران نیز به شبهات ایجاد شده، دامن می‌زند. علت عدم دعوت نشدن خبرنگاران به این جلسه برای خبرنگاران حوزه استانداری زمانی مشخص شد که مدیران دستگاه‌های اجرایی سبد کالای با ارزشی دریافت کردند. مدیر و کارمندان روابط عمومی حوزه استانداری نیز برخوردهایی ضد و نقیض برای پاسخ به خبرنگاران دارند و از سویی اظهار بی‌اطلاعی از میهمانان دعوت شده و برنامه‌ریزی کلی جلسه می‌کنند و از سویی کمبود جا را بهانه‌ای برای دعوت نشدن خبرنگاران اعلام می‌کنند. این در حالی است که خبرنگاران حوزه استانداری در شرایط مختلف همراه استاندار البرز بوده و در مراسم بسیاری در شرایط سخت و نامناسب و حتی کمبود جا برای ایستادن اقدام به پوشش کامل برنامه‌های مربوط به استانداری البرز کرده‌اند. عدم برنامه‌ریزی مناسب توسط روابط عمومی استانداری البرز سابقه قبلی دارد و بارها و بارها در برنامه‌های مختلف تکرار شده و خبرنگاران با تاخیرهای چند ساعته، برخوردهای تبعیض‌آمیز و بی احترامی‌های زیادی روبه‌رو شده‌اند؛ اما با همه این اوصاف از پوشش خبری جلسات و برنامه‌های مختلف دست نکشیده‌اند." خبرگزاری فارس نیز در گزارشی آورده است: "استانداری البرز شنبه‌شب در اقدامی که برای بسیاری از خبرنگاران استان البرز جای سئوال داشت، ‌از حضور این قشر به آخرین جلسه شورای اداری این استان ممانعت کرد.
براساس این گزارش، خبرنگار تابناک پیگیری‌هایی برای اطلاع از مبالغ کارت هدیه استاندار به مدیران کل ادارات، معاونان و مشاوران استانداری و فرمانداران شهرستان‌های مختلف البرز داشت. یافته های خبرنگار تابناک حاکی از آن است که مبالغ کارت های هدیه متفاوت و از 300 هزار تومان تا 500 هزار تومان بوده است. برخی از منابع نزدیک به استانداری البرز معتقدند که مبلغ فوق در حقیقت همان حق حضور در جلسات سال 93 این مدیران است.



منبع:تابناک

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود