26 خرداد 1394
شماره خبر: 143920

جلسه برای انتقاد از امام جمعه و رسانه ها

سپیدار‌آنلاین: گروه تنور داغ

جلسه برای انتقاد از امام جمعه و رسانه ها


وی فردی به نام صمدی است و علاقه ای به حضور در مراسم های عمومی ندارد، خود را در دسترس خبرنگاران قرار نمی دهد، عکسی از او یافت نمی شود و با جستجو در اینترنت نیز اطلاعات زیادی از سوابق وی به دست نمی آید.
با حضور سید حمید طهایی در استان البرز، مردم این استان شاهد انتصاب های عجیب و غریبی بودند. اکثر نیروهایی که در این استان با حمایت طهایی بر سر کار آمده اند، غیر بومی بوده و پیش از حضور در البرز، حتی یک لحظه سابقه مدیریتی در این استان را نداشتند. از سوی دیگر افراد منصوب شده به صورت عجیبی با سمتی که پذیرفته اند، هیچ اشتراکی ندارند. به عنوان نمونه انتصاب یک مدیر مدرسه در تهران به عنوان معاون سیاسی فرمانداری نظرآباد. اکثر این انتصاب ها از سوی مشاوران استاندار حمایت می شود. تابناک پیش از این گزارشی از نقش سید محمد حسن موسوی مشاور عالی استاندار در انتصاب ها منتشر کرده بود. این گزارش ها، استاندار البرز و خود موسوی را به واکنش واداشت، به صورتی که در جلسه نوزدهم فروردین و طی نشست تشکل‌ها و فعالان سیاسی استان البرز با محمد حسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور، مشاور عالی استاندار البرز مدعی شد که با دستور طهایی در کمیته انتصابات استان البرز حضور داشته و اقدام کرده است.
طهایی در جلسه هم اندیشی با مدیران رسانه های البرز نیز که اوایل سال جاری برگزار شد، به صراحت اعلام کرد که از ابتدای حضور در البرز 57 مدیر را تغییر داده است. در کنار نقش موسوی مشاور عالی استاندار البرز، فرد دیگری نیز در انتصابات نقش دارد که این روزها به مرد پشت صحنه مدیریت استان البرز مشهور شده است. وی فردی به نام صمدی است و علاقه ای به حضور در مراسم های عمومی ندارد، خود را در دسترس خبرنگاران قرار نمی دهد، عکسی از او یافت نمی شود و با جستجو در اینترنت نیز اطلاعات زیادی از سوابق وی به دست نمی آید. او نیز مانند دیگر همراهان طهایی از خارج استان به البرز آمده است. این شرایط موجب اعتراض آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و خطیب جمعه کرج شده است. وی بارها به انتصابات انجام شده در زمان طهایی اعتراض کرده است. حال جلسه ای که برای جشن پیروزی حسن روحانی در انتخابات 24 خرداد 92 برگزار شد، تبدیل به انتقاد از نماینده ولی فقیه در استان البرز گردید. در این جشن حسینعلی امیری قائم مقام و سخنگوی وزارت کشور حضور داشت و سخنرانی کرد. وی در پایان جلسه در حلقه خبرنگاران البرزی قرار گرفت و ناچار به توضیحاتی درباره انتصابات در البرز شد.
البته سخنگوی وزارت کشور به جای پاسخگویی بیشتر به منتقدان و معترضان انتصابات در استان البرز انتقاد کرد. امیری در این انتقادها پا را فراتر از رسانه ها و مردم عادی گذاشت و مستقیم به نماینده ولی فقیه در استان البرز اشاره کرد. وی به خبرنگاران گفته است: ما از امام‌ جمعه کرج و نماینده ولی‌فقیه در استان البرز که حرمت ایشان برای همه ما لازم است و استاندار البرز همیشه از بزرگواری ایشان تعریف می‌کند، خواهش می‌کنیم تا به جای صحبت کردن در بلندگو و آنتن، اگر فرمایشی دارند به آقای وزیر، بنده و آقای استاندار اعلام کنند. قائم مقام وزارت کشور افزود: نماینده ولی فقیه در استان البرز به صورت تلفنی و یا حضوری فرمایشات خود را با آقای استاندار در میان بگذارند. وی با بیان اینکه بردن مسائل به رسانه‌های گروهی از بلندگوها، تریبون‌ها و آنتن‌ها با این شرایطی که ما در کشور داریم اصلا به صلاح نیست، اظهار داشت: بنده به عنوان یک برادر کوچک از همه مسئولان و بزرگان استان البرز خواهش می‌کنم، مطلبی که می‌شود با تلفن و گفت‌وگو صحبت کنیم و به نتیجه برسانیم را در رسانه‌ها مطرح نکنند. اظهارات سخنگوی وزارت کشور به این معنی است که امام جمعه کرج نباید موضوعات را با مردم در میان بگذارد و کافی است در جلسات خصوصی و یا به صورت تلفنی به استاندار بگوید و نباید مردم را امین دانست و به آنها گزارش داد. از سوی دیگر در دولتی که مدعی آزادی رسانه ها است، یک مدیر ارشد می گوید نباید موضوعات را به رسانه ها گفت!




منبع:تابناک

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود